Kuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, syksy 2022: T26K22S
Tunnus: T26K22S
Kuvaus
TUTKINNON YLEISKUVAUS
SUORITETTAVA TUTKINTO Kuvataiteilija (AMK) 240 op
Kuvataiteen koulutusohjelmassa opiskellaan Kuvataiteilijaksi (AMK).
Kuvataiteilijana teet kuvallisia teoksia ja saatat ne yleisön saataville. Kuvataiteilija havainnoi ympäristöään ja sen ilmiöitä ja hyödyntää havaintojaan työskentelyssään. Lapin ammattikorkeakoulusta valmistuva kuvataiteilija saa hyvän pohjan jatkaa taitojensa kartuttamista seuraavilta digitaalisen kuvan osa-alueilta: maalaus, valokuvaus ja kuvankäsittely, 3D, mediataide sekä animaatio, lisäksi teemme kokeiluja analogisessa maailmassa samoilta alueilta ja XR ympäristössä. Osaat myös analogisen taide-esineen valmistamisen digitaalisesta teoksesta.
Koulutuksen painopiste on digitaalinen kuva. Digitaalisen kuvan kuvataiteilija hyödyntää digitalisaatiota muutoksena, yhteiskunnallisena ilmiönä ja tekniikkana taiteensa luomisessa. Kuvataiteilija toimii yrittäjämäisesti, kehittää osaamistaan, on tuottava ja asiantunteva, pystyy hankkimaan rahoituksen projekteilleen, löytämään niille yleisön ja kommunikoimaan yleisönsä ja median kanssa taiteestaan.
Lapin ammattikorkeakoulusta valmistuneen kuvataitelijan osaamiskärki muodostuu neljästä osa-alueesta
- kuvallinen osaaminen
- digitaalisen kuvan osaaminen
- plastisuuden ja tilan osaaminen
- ajan ja interaktiivisuuden hallinta
Tämän lisäksi osaat toimia yrittäjämäisesti sekä hallitset kuvataidealan tutkimus- ja kehittämistoimintaa sekä toimia arktisessa ympäristössä.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Päiväopinnoissa opiskelet pääasiassa kampuksella nykyaikaisissa ja monipuolisissa oppimisympäristöissä.Oppiminen tapahtuu ohjatuissa yhteissä työpajoissa, verkkoluentoina, itsenäisinä tehtävinä. Koulutuksen sisältö koostuu ydinosaamisesta, profiloivasta osaamisesta sekä tutkimus- ja kehittämisosaamisesta.
Opetussuunnitelmat rakentuvat opintojaksoista ja teemoista. Opintojaksojen osaamistavoitteet ja teemojen sisällöt kuvaavat alan keskeisen ammatillisen ydin- ja profiloivan osaamisen. Lukukausiteemat kokoavat opintoja ammatillisen kasvun etenemisen näkökulmasta.
1. Ydinosaaminen
2. Profiloiva osaaminen
3. Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
YDINOSAAMINEN 150 OP
Ydinosaamisen tavoitteena on oppia kuvataiteen alueen yleiset teoreettiset perusteet sekä perehtyä alan keskeiseen ammatilliseen taitoon. Lisäksi opinnot sisältävät mm. kieleiopintoja.
YDINOSAAMINEN rakentuu seuraavista 30 op:n laajuisista opintokokonaisuuksista:
Havainnosta kuvaksi
Digitaalinen kuva
3D
Mediataide
Harjoittelu
HARJOITTELU
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen taiteellisessa toiminnassa ja työelämässä. Harjoittelu toteutuu työpaikoilla tai kv-ympäristöissa ja hankkeissa, puolet harjoittelusta (15 op) voi suorittaa omassa työssään työllistymisenä, esim. julkisena näyttelynä.
PROFILOIVA OSAAMINEN 60 - 90 OP
Profiloiva osaamisen tavoitteena on perehtyä alan keskeisiin ammatillisiin tehtäväalueisiin sekä niiden tieteellisiin ja taiteellisiin perusteisiin sekä löytää oma tapa rakentaa taiteellista tai tuotannollista uraa. Valmistuttuasi kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä ja yrittäjänä.
Profiloiva osaaminen rakentuu seuraavista 30 op:n laajuisista kokonaisuuksista:
Kokeileva kuvataide
Kuvataiteen kehittämistyö
Yrittäjyyden perusopinnot
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää ammatillista osaamista. Vapaasti valittavien opinnot syventävät ammatillista osaamista, ne voivat toteutua hankkeissa ja innovaatiotoiminnassa, sekä niihin voidaan sisällyttää muiden koulutuksien ja korkeakoulujen opintosuorituksia.
Opinnot toteutetaan soveltuvin osin verkossa.
TUTKIMUS JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
Opinnäytetyön tavoitteena on, että opiskelija kehittää valmiuksiaan soveltaa tietojaan ja taitojaan taiteen kentässä. Kuvataiteilijan opinnäytetyöhön sisältyy aina teososa. Opintoihin liittyvä opinnäytetyö tehdään joko osana oman taiteellisen profiilin kehittämistä tai hankkeistettuna. Opinnäytetyön toteutuksessa opiskelijalla on mahdollisuus monialaiseen ja koulutuksien väliseen yhteistyöhön.
Tutkimus ja kehittämisosaaminen sisältää tutkimus- ja kehittämisopintoja 5 opintopistettä sekä 15 opintopisteen laajuisen opinnäytetyön. Opinnäytetyö vaiheistetaan kolmeen 5 opintopisteen laajuiseen osaan (suunnittelu-, toteuttamis- ja viimeistelyvaihe) ja osat arvioidaan erikseen hyväksytty/hylätty. Opinnäytetyön arvosana muodostuu kokonaisuudesta 15 opintopistettä.
OPPIMISYMPÄRISTÖT
Kuvataiteilijan oppimisympäristöinä ovat sekä kuvataiteen omat oppimisympäristöt 3D kuvaan, 2D kuvatuotantoon ja kuvaukseen sekä kuvan tulostukseen. Oppiminen, tutkiminen ja kehittäminen tapahtuvat monipuolisissa ja vaihtelevissa oppimis- ja kehittämisympäristöissä, joita ovat mm. laboratoriot, virtuaaliympäristöt (digitaaliset alustat), kansainvälisten kumppaneiden korkeakoulujen ympäristöt, työelämä sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet.
Kansainvälisyys toteutuu kuvataiteen koulutuksen toteuttamana englanninkielisinä 30 opintopisteen laajuisina opintoina. Opetussuunnitelmat mahdollistavat vaihto-opinnot, harjoitteluvaihdon tai harjoittelua ja opiskelua yhdstävät vaihdot tai fyysisten ja virtuaalisten vaihtojen yhdistelmät (Erasmus+Virtual Exchange).
Työn opinnollistaminen on vaihtoehtoinen tapa opiskella. Siinä osaamista hankitaan tekemällä työtä ja se palvelee työssä käyvän opiskelijan ammatillista kehittymistä ja tutkintoon valmistumista.
Tutkintoa suorittaessasi sinulla on mahdollisuus ammattikorkeakoulun päätöksen mukaisesti lukea hyväksi muussa kotimaisessa tai ulkomaisessa korkeakoulussa taikka muussa oppilaitoksessa suorittamiasi opintoja sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja muilla saman tyyppisillä opinnoilla. Saat ammattikorkeakoulun päätöksen mukaisesti lukea hyväksi sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja myös muulla tavoin osoitetulla osaamisella (932/2014, 37§9).
Oppiminen on yhteisöllistä opiskelijoiden, opetus- ja TKI-henkilöstön sekä työelämän vuorovaikutusta ja osallistumista yhteisen taidon ja tiedon rakentamiseen. Opiskelijan oma aktiivinen toiminta ja merkitysten rakentaminen yksin ja vertaisten kanssa ovat opiskelun ja oppimisen lähtökohtia.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 |
Syksy
2022 |
Kevät
2023 |
Syksy
2023 |
Kevät
2024 |
Syksy
2024 |
Kevät
2025 |
Syksy
2025 |
Kevät
2026 |
1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINKU-1001 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
150 | 60 | 60 | 60 | 60 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | 30 | 15 | 15 | 30 | 15 | 15 | 30 | 15 | 15 |
HAKMOD21-1001 |
Havainnosta kuvaksi
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 30 | |||||||||||||||||||||
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K113OJ | Tradition tuntemus ja nykytaide | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K114OJ | Kokemuksen ja elämyksen visualisointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K116OJ | Havaintojen teko kameralla | 8 | 8 | 8 | 8 | |||||||||||||||||||||
T26K115OJ | Havaintojen teko piirtäen ja maalaten | 7 | 7 | 7 | 7 | |||||||||||||||||||||
DIKMOD21-1001 |
Digitaalinen kuva
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||||
T26K117OJ | Kuvataiteilijan ammatillinen viestintä | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
T26K118OJ | Bitti- ja vektorigrafiikan perusteet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
T26K119OJ | Kameraperustainen digitaalinen taide | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | ||||||||||||||||||||
T26K120OJ | Digitaalinen maalaus ja sekatekniikka | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||
T26K121OJ | Näyttelyn järjestäminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
3DMOD21-1001 |
3D
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 30 | |||||||||||||||||||||
T26K122OJ | Konseptisuunnittelu | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K123OJ | 3D-mallinnuksen perusteet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K124OJ | Orgaaninen 3D-mallinnus | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
T26K125OJ | Kuvataiteilijan tulonmuodostus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
METMOD21-1001 |
Mediataide
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||||
T26K126OJ | Sisältösuunnittelu | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
T26K127OJ | Videotaide ja kokeellinen elokuva | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
T26K128OJ | Animaatio | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
T26K129OJ | Ruotsin kieli ja viestintä | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 | ||||||||||||||||||||||||
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 | ||||||||||||||||||||||||
KUHA-1001 |
Amattitaitoa edistävä harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||||
T26K137OJ | Ammatillinen harjoittelu 1 | 15 | ||||||||||||||||||||||||
T26K138OJ | Ammatillinen harjoittelu 2 | 15 | ||||||||||||||||||||||||
PROKU-1001 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
60 - 85 | 60 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | 30 | |||||||||||||||
KOKMOD21-1001 |
Kokeileva kuvataide
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 30 | |||||||||||||||||||||
T26K130OJ | Kokeelliset työtavat | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
T26K131OJ | Vuorovaikutteinen kuvataide | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
T26K132OJ | Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
T26K133OJ | Englannin kieli ja viestintä | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
KUKMOD21-1001 |
Kuvataiteen kehittämistyö
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||||
T26K134OJ | Projektiosaaminen ja uraohjaus | 7 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
T26K135OJ | Taiteellinen tieteellinen ja tuotannollinen kehittämistyö | 18 | 20 | 20 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||||
T26K136OJ | Taiteellinen tutkimus- ja kehittämistyö | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
PROKU-1002 |
Yrittäjyyden perusopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 | 25 | 25 | 12.5 | 12.5 | ||||||||||||||||||||
YRIT1111 | Yrittäjyyden mahdollisuudet | 5 | ||||||||||||||||||||||||
YRIT1112 | Ideasta markkinoille | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
YRIT1113 | Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
YRIT1114 | Aloittavan yrityksen taloushallinto | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
YRIT1115 | Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
T26K21S-1001 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
TUTKU-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 | 20 | 20 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||||
T26KK111OJ | Tutkin ja kehitän | 5 | ||||||||||||||||||||||||
KUOMOD21-1001 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | ||||||||||||||||||||
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
Yhteensä | 240 | 60 | 60 | 80 | 15 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 50 | 0 | 15 | 30 | 15 | 15 | 30 | 15 | 15 | 30 | 25 | 25 | 0 | 15 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - AMK
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Kuvataiteilijakoulutuksen kompetenssit 2021
Kuvataiteilijakoulutuksen kompetenssit 2021
Ajan ja interaktisuuden hallinta
- Osaat käyttää dramaturgiaa käsikirjoituksesi pohjana luodessasi yleisöllesi epämielihyvää tai mielihyvää tuottavan videotaideteoksen tai kokeellisen elokuvan sekä animaation. |
Sisältösuunnittelu |
Videotaide ja kokeellinen elokuva |
Animaatio |
Vuorovaikutteinen kuvataide |
Dgitaalisen kuvan osaaminen
- Osaat bitti- ja vektorigraafin perusteet. |
Bitti- ja vektorigrafiikan perusteet |
Kameraperustainen digitaalinen taide |
Digitaalinen maalaus ja sekatekniikka |
Eettinen osaaminen
- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Kokemuksen ja elämyksen visualisointi |
Näyttelyn järjestäminen |
Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Innovaatio-osaaminen
- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen |
Kokeelliset työtavat |
Taiteellinen tutkimus- ja kehittämistyö |
Ideasta markkinoille |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Kansainvälistymisosaaminen
- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kieli-taidon |
Tradition tuntemus ja nykytaide |
Näyttelyn järjestäminen |
Ruotsin kieli ja viestintä |
Englannin kieli ja viestintä |
Taiteellinen tieteellinen ja tuotannollinen kehittämistyö |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Kuvallinen osaaminen
- Tunnet länsimaisen kuvataiteen jatkumon |
Tradition tuntemus ja nykytaide |
Kokemuksen ja elämyksen visualisointi |
Havaintojen teko kameralla |
Havaintojen teko piirtäen ja maalaten |
Kuvataiteen tutkimus- ja kehittämisosaaminen
- Osaat tehdä omaan taiteelliseen / tuotannolliseen tekemiseesi kohdentuvan teoksen / tuotteen. |
Taiteellinen tieteellinen ja tuotannollinen kehittämistyö |
Taiteellinen tutkimus- ja kehittämistyö |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Oppimisen taidot
- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Kuvataiteilijan ammatillinen viestintä |
Sisältösuunnittelu |
Plastisuuden ja tilan osaaminen
-Tiedät mitä on konseptisuunnittelu |
Konseptisuunnittelu |
3D-mallinnuksen perusteet |
Orgaaninen 3D-mallinnus |
Työyhteisöosaaminen
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia |
Näyttelyn järjestäminen |
Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi |
Projektiosaaminen ja uraohjaus |
Yrittäjämisen toiminnan osaaminen
-Hallitset näyttelyn laajuisen kuvajoukon ideoimisen, suunnittelun, budjetoinnin, valmistelun, prosessimaisen tuottamisen, jälkikäsittelyn, kirjalliset pohdinnat, dokumentit ja esittelyt, tulostuksen, kehystyksen, hinnoittelun, myynnin ja nimeämisen sekä ripustuksen yleisön näkökulmasta elämykselliseksi kokonaisuudeksi. |
Kuvataiteilijan tulonmuodostus |
Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi |
Projektiosaaminen ja uraohjaus |
Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa |
Aloittavan yrityksen taloushallinto |
Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen |
Luokittelemattomat |
Ruotsin suullinen taito |
Ruotsin kirjallinen taito |
Ammatillinen harjoittelu 1 |
Ammatillinen harjoittelu 2 |
Yrittäjyyden mahdollisuudet |
Tutkin ja kehitän |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
YDINKU-1001 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
150 |
HAKMOD21-1001 |
Havainnosta kuvaksi
(Valitaan kaikki) |
30 |
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 |
T26K113OJ | Tradition tuntemus ja nykytaide | 5 |
T26K114OJ | Kokemuksen ja elämyksen visualisointi | 5 |
T26K116OJ | Havaintojen teko kameralla | 8 |
T26K115OJ | Havaintojen teko piirtäen ja maalaten | 7 |
DIKMOD21-1001 |
Digitaalinen kuva
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K117OJ | Kuvataiteilijan ammatillinen viestintä | 5 |
T26K118OJ | Bitti- ja vektorigrafiikan perusteet | 5 |
T26K119OJ | Kameraperustainen digitaalinen taide | 7 |
T26K120OJ | Digitaalinen maalaus ja sekatekniikka | 8 |
T26K121OJ | Näyttelyn järjestäminen | 5 |
3DMOD21-1001 |
3D
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K122OJ | Konseptisuunnittelu | 5 |
T26K123OJ | 3D-mallinnuksen perusteet | 5 |
T26K124OJ | Orgaaninen 3D-mallinnus | 15 |
T26K125OJ | Kuvataiteilijan tulonmuodostus | 5 |
METMOD21-1001 |
Mediataide
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K126OJ | Sisältösuunnittelu | 5 |
T26K127OJ | Videotaide ja kokeellinen elokuva | 10 |
T26K128OJ | Animaatio | 10 |
T26K129OJ | Ruotsin kieli ja viestintä | 5 |
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 |
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 |
KUHA-1001 |
Amattitaitoa edistävä harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K137OJ | Ammatillinen harjoittelu 1 | 15 |
T26K138OJ | Ammatillinen harjoittelu 2 | 15 |
PROKU-1001 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
60 - 85 |
KOKMOD21-1001 |
Kokeileva kuvataide
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K130OJ | Kokeelliset työtavat | 10 |
T26K131OJ | Vuorovaikutteinen kuvataide | 10 |
T26K132OJ | Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi | 5 |
T26K133OJ | Englannin kieli ja viestintä | 5 |
KUKMOD21-1001 |
Kuvataiteen kehittämistyö
(Valitaan kaikki) |
30 |
T26K134OJ | Projektiosaaminen ja uraohjaus | 7 |
T26K135OJ | Taiteellinen tieteellinen ja tuotannollinen kehittämistyö | 18 |
T26K136OJ | Taiteellinen tutkimus- ja kehittämistyö | 5 |
PROKU-1002 |
Yrittäjyyden perusopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 |
YRIT1111 | Yrittäjyyden mahdollisuudet | 5 |
YRIT1112 | Ideasta markkinoille | 5 |
YRIT1113 | Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa | 5 |
YRIT1114 | Aloittavan yrityksen taloushallinto | 5 |
YRIT1115 | Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen | 5 |
T26K21S-1001 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 |
TUTKU-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 |
T26KK111OJ | Tutkin ja kehitän | 5 |
KUOMOD21-1001 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 |
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 |
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 |