Restonomikoulutus (verkko-opinnot) Rovaniemi kevät 2025: RA81M25KL
Tunnus: RA81M25KL
Kuvaus
Restonomi (AMK) on matkailualan ammattiosaaja
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksen opinnot tuottavat osaamista matkailualan ja työelämän tarpeisiin. Matkailuala tarvitsee osaajia, joilla on vahva ammatillinen osaaminen matkailuliiketoiminnasta sekä kykyä luovaan ja innovatiiviseen ongelmanratkaisuun ja tiimityöskentelyyn. Suomen pohjoisimmassa restonomikoulutuksessa korostamme kestävää matkailua ja se näkyy myös opetussuunnitelmassa. Restonomikoulutuksen sisällöissä painottuvat sosiaaliseen vastuullisuuteen, esimiestyöhön sekä luontoon, elämyksiin ja digitalisaatioon liittyvät teemat. Opetussuunnitelmaa läpileikkaavina teemoina myös vieraanvaraisuus-, turvallisuus- ja ennakointiosaaminen ovat keskeisiä osaamisalueita koulutuksessamme, Samat teemat näkyvät myös mm. koulutukseen kytkeytyvässä tutkimus- kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa (TKI) sekä palveluissa.
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksessa saat laajan ja monipuolisen matkailualan ammattiosaamisen palvelu-, asiantuntija- ja kehittämistehtäviin kansainvälisessä ja pohjoisessa toimintaympäristössä. Työtä kuvaavia nimikkeitä voivat olla esimerkiksi markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö tai -assistentti, vastaanottopäällikkö, hotellipäällikkö, ravintolapäällikkö, palvelupäällikkö, kokous- tai kongressipäällikkö, tapahtumakoordinaattori, toiminnanjohtaja, projektipäällikkö tai -koordinaattori ja yrittäjä.
Profiilina kestävän matkailuliiketoiminnan kehittäminen
Kestävän matkailuliiketoiminnan kehittäminen on keskeinen osa ammatillista osaamistasi. Opinnoissasi kehität ammatillista osaamistasi muun muassa matkailualan esimiestaitoihin, työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamiseen sekä matkailun tutkimukseen ja kehittämiseen.
Restonomikoulutuksemme opetussuunnitelmat rakentuvat moduuleittain opintojaksoista ja teemoista.
Koulutus muodostuu seuraavista kokonaisuuksista:
- Ydinosaaminen
- Profiloiva osaaminen
- Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
Ydinosaaminen sisältää niitä tietoja ja taitoja, joita tarvitset työskennellessäsi tulevaisuuden matkailualalla Lapin ammattikorkeakoulusta valmistuneena restonomina. Tavoitteena on, että perehdyt alan keskeisiin sisältöihin siten, että valmistuttuasi kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä ja yrittäjänä. Ydinosaaminen sisältää mm. asiantuntijatyöhön liittyviä perustaitoja, kuten menetelmäosaamista ja projektinhallintaa. Kokonaisuuteen kuuluu niin matkailuliiketoimintaan, kuin kestävyyteen, vastuullisuuteen ja turvallisuuteen liittyviä teemoja.
Ydinopintoihin sisältyvät myös pakolliset kieli- ja viestintäopinnot sekä harjoittelut. Kieli- ja viestintäosaaminen on tärkeä osa restonomin ammattitaitoa sisältäen englannin ja ruotsin opintoja sekä akateemiseen ja ammattiviestintään liittyviä taitoja. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun (perus- ja syventävä harjoittelu) tavoitteena on perehdyttää sinut ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin työtehtäviin ja -ympäristöihin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelu vahvistaa ammatillista osaamistasi sekä tukee oman urapolkusi ja yhteistyöverkostojesi rakentamista. Voit suorittaa harjoittelun tai harjoittelut myös ulkomailla.
Profiloivalla osaamisella suuntaat osaamista laajemmalle tai syvennät osaamistasi. Voit valita omaa tavoitteitasi ja urapolkuasi parhaiten tukevia opintoja restonomikoulutuksen, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin, muiden Lapin ammattikorkeakoulun koulutuksien sekä muiden korkeakoulujen tarjonnasta. Suunnittelemalla opintojasi voit ohjata uraasi jo opintojen aikana.
Tutkintosi sisältää myös tutkimus- ja kehittämisopintoja sekä opinnäytetyön. Opinnäytetyön tavoitteena on, että kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja käytännön asiantuntija- ja kehittämistehtävässä.
Koulutuksen eteneminen
Henkilökohtainen opintosuunnitelmasi ja opintojen kesto muodostuu aikaisempien opintojesi, osaamisesi sekä omien tavoitteidesi perusteella. Tämän jälkeen opinnot etenevät henkilökohtaisen opinto- ja urasuunnitelmasi sekä restonomikoulutuksen opetussuunnitelman mukaisesti. Aiemmat opintosi ja työkokemuksesi voivat mahdollistaa valmistumisen kahdessa vuodessa, jopa nopeamminkin.
Verkko-opinnoissa opiskelet itsenäisesti ja yhteistoiminnallisesti toisten opiskelijoiden, opettajien ja yhteistyötahojen kanssa verkossa ja työelämässä. Verkko-opiskelu on joustavaa ja paikkaan sitomatonta, mutta pääsääntöisesti aikataulutettua ja ohjattua. Verkko-opinnoissa tarvitset itseohjautuvuutta, kykyä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn sekä valmiutta yhteistyöhön. Sinulla tulee olla verkko-opiskelussa tarvittavat laitteet/välineet.
Opiskelijana sitoudut edistämään opintojasi sekä itsenäisesti että ryhmässä. Opinnot sisältävät esimerkiksi itsenäisiä tehtäviä, verkkokeskusteluja, ryhmätöitä, työelämän kehittämisprojekteja sekä työelämässä oppimista. Voit myös tehdä oppimistehtäviä omaan työpaikkaasi ja opinnollistaa työtäsi soveltuvin osin. Opetusta ja ohjausta järjestetään arkisin ja pääosin päiväaikaan. Oppimista tuetaan muun muassa materiaalien, ryhmä- ja ohjauskeskusteluiden sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.
Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelmassa vieraskielisinä opintojaksoina, vierailuina, vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa sekä kieliopintoina. Voit myös osallistua kansainväliseen opiskeluvaihtoon ja/tai harjoitteluun. Lisäksi sinulla on mahdollisuus osallistua erilaisiin kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Ammatillinen osaamisesi kehittyy opiskelijakeskeisten oppimis- ja ohjausmenetelmien sekä ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta. Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelu- ja opintosuunnitelmallesi (HOPS), jonka laatimiseen saat ohjausta koulutuksesi opinto-ohjaajalta.
Kehittävä arviointi huomioi sekä oppimisprosessin että osaamisen eli tuotoksen arvioinnin. Arvioinnin perustana ovat osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa oleviin opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Opiskelijoilta kerättävän palautteen avulla kehitetään koulutuksen laatua
Restonomikoulutus toteutetaan verkko-opintoina.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 |
Kevät
2025 |
Syksy
2025 |
Kevät
2026 |
Syksy
2026 |
Kevät
2027 |
Syksy
2027 |
Kevät
2028 |
2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 | 1. / 2027 | 2. / 2028 | 3. / 2028 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINRES25-1000 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
145 | ||||||||||||||||||||||
YDINMOD1-2000 |
Startti restonomiopintoihin
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||
AM00CD60 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
MA00CF43 | Projektinhallinta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MA00CF44 | Johdatus matkailuilmiöön | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
YDINMOD2-2000 |
Matkailu arktisessa ympäristössä
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MA00CF45 | Matkailun toimintaympäristö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MA00CF46 | Matkailun kestävä suunnittelu | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MA00CF47 | Matkailualan turvallisuusosaaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD4-2000 |
Hyvinvoiva työyhteisö liiketoiminnan menestystekijänä
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MA00CF48 | Työyhteisössä toimiminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MA00CF49 | Työntekijäkokemuksen johtaminen | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
YDINMOD5-2000 |
Asiakaskokemuksen johtaminen matkailussa
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MA00CF50 | Customer Experience Management in Tourism | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
MA00CF51 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD6-2000 |
Resurssiviisas matkailuliiketoiminnan kehittäminen
(Valitaan kaikki) |
35 | ||||||||||||||||||||||
MAT20225 | Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MA00CF52 | Liiketoimintamallin suunnittelu | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT30225 | Matkailun konseptoidut liiketoimintamallit | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
A300CE23 | Strateginen ajattelu ja toiminta | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
A300CE26 | Vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT30425 | Matkailun vastuullinen johtaminen | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
LNGMOD-2000 |
Kieli- ja viestintäopinnot
(Valitaan kaikki) |
20 | ||||||||||||||||||||||
VVV988 | Korkeakouluopiskelijoiden viestintätaidot | 5 | ||||||||||||||||||||||
A300CD70 | English for Business | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
A300CD71 | Svenska för affärslivet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
MATVVVV24 | Vuorovaikutusosaaminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
TRNMOD23-2000 |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||
R800CF54 | Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
R800CF55 | Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen | 20 | 20 | 20 | 20 | |||||||||||||||||||
PROFRES-2000 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 40) |
40 | ||||||||||||||||||||||
Vaihtoehtoiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
0 - 20 | |||||||||||||||||||||||
RESMOD8-2000 |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprojektien johtaminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R800CF57 | Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF58 | EU-projektien suunnittelu ja työkalut | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF59 | EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
REAMOD9-2000 |
Vastuullisen liiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
A300CE25 | Tuotteistaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
A300CE28 | Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
A300CE67 | Muutoskyvykkyyden johtaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||||||
RESMOD3-2000 |
Vastuullinen arktinen matkailu
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||||||
R800CF60 | Matkailualan projektityö (vaihtoehtoinen) | 5 - 10 | ||||||||||||||||||||||
R800CF61 | Vastuullinen ruokamatkailu | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF63 | Vastuullisuusviestintä | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF64 | Matkailun lainsäädäntö | 5 | ||||||||||||||||||||||
MAT403V24 | Matkailun osallistavat taloudet | 5 | ||||||||||||||||||||||
YY00CF56 | Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD4-2000 |
Turvallinen arktinen matkailu
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R800CF65 | Arctic Guide | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF66 | Työelämän turvallisuusosaaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
R800CF67 | Turvallinen arktinen matkailu ja urasuunnittelu | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD2-2000 |
Kieli- ja kulttuuriosaamisen laajentaminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R800CF70 | German Language in Services | 5 | ||||||||||||||||||||||
8000CF72 | Espanja: Español del turismo | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 | ||||||||||||||||||||||
RA81M22S-1009 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 | ||||||||||||||||||||||
AMKO046 | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 20 | 90 | 50 | 0 | 20 | 50 | 40 | 30 | 20 | 0 | 0 | 15 | 5 | 50 | 25 | 15 | 30 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - AMK
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Restonomikoulutus (S2023-) kompetenssit
Eettisyys
Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet. |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Matkailun kestävä suunnittelu |
Matkailualan turvallisuusosaaminen |
Työyhteisössä toimiminen |
Liiketoimintamallin suunnittelu |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
Vastuullinen ruokamatkailu |
Vastuullisuusviestintä |
Matkailun lainsäädäntö |
Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Ennakointiosaaminen
Perus/itsetaso |
Matkailun toimintaympäristö |
Matkailualan turvallisuusosaaminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet |
Strateginen ajattelu ja toiminta |
Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin |
EU-projektien suunnittelu ja työkalut |
EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen |
Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus- ja kehittämismenetelmiä. |
Matkailun kestävä suunnittelu |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Liiketoimintamallin suunnittelu |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin |
EU-projektien suunnittelu ja työkalut |
EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen |
Matkailualan projektityö (vaihtoehtoinen) |
Työelämän turvallisuusosaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa. |
Johdatus matkailuilmiöön |
Matkailun toimintaympäristö |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Liiketoimintamallin suunnittelu |
Korkeakouluopiskelijoiden viestintätaidot |
English for Business |
Svenska för affärslivet |
Vuorovaikutusosaaminen |
Vastuullinen ruokamatkailu |
Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) |
Arctic Guide |
German Language in Services |
Espanja: Español del turismo |
S´il vous plait |
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
Johdatus matkailuilmiöön |
Matkailun toimintaympäristö |
Matkailun kestävä suunnittelu |
Matkailualan turvallisuusosaaminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin |
EU-projektien suunnittelu ja työkalut |
EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen |
Vastuullinen ruokamatkailu |
Vastuullisuusviestintä |
Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) |
Matkailu- ja ravitsemisalan johtamis- ja esimiesosaaminen
Itse/perustaso |
Matkailun kestävä suunnittelu |
Työyhteisössä toimiminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet |
Matkailun konseptoidut liiketoimintamallit |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
English for Business |
Svenska för affärslivet |
Vuorovaikutusosaaminen |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Matkailualan projektityö (vaihtoehtoinen) |
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Projektinhallinta |
Customer Experience Management in Tourism |
Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet |
Liiketoimintamallin suunnittelu |
Matkailun konseptoidut liiketoimintamallit |
Korkeakouluopiskelijoiden viestintätaidot |
Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Matkailualan projektityö (vaihtoehtoinen) |
Turvallinen arktinen matkailu ja urasuunnittelu |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Turvallisuusosaaminen
Itse – perustaso |
Matkailualan turvallisuusosaaminen |
Työyhteisössä toimiminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Matkailun lainsäädäntö |
Arctic Guide |
Työelämän turvallisuusosaaminen |
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä. |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Työyhteisössä toimiminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet |
Liiketoimintamallin suunnittelu |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
Korkeakouluopiskelijoiden viestintätaidot |
English for Business |
Svenska för affärslivet |
Vuorovaikutusosaaminen |
Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin |
EU-projektien suunnittelu ja työkalut |
EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen |
Arctic Guide |
Työelämän turvallisuusosaaminen |
Turvallinen arktinen matkailu ja urasuunnittelu |
Vastuullinen palveluliiketoimintaosaaminen
Itse/perustaso |
Projektinhallinta |
Johdatus matkailuilmiöön |
Matkailun kestävä suunnittelu |
Työyhteisössä toimiminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet |
Matkailun konseptoidut liiketoimintamallit |
Matkailun vastuullinen johtaminen |
Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin |
EU-projektien suunnittelu ja työkalut |
EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen |
Vastuullinen ruokamatkailu |
Vastuullisuusviestintä |
Matkailun lainsäädäntö |
Arctic Guide |
Vieraanvaraisuusosaaminen
Itse/perustaso |
Johdatus matkailuilmiöön |
Matkailun toimintaympäristö |
Työyhteisössä toimiminen |
Työntekijäkokemuksen johtaminen |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla |
Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen |
German Language in Services |
Espanja: Español del turismo |
S´il vous plait |
Luokittelemattomat |
Vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen |
Tuotteistaminen |
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen |
Muutoskyvykkyyden johtaminen |
Matkailun osallistavat taloudet |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
YDINRES25-1000 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
145 |
YDINMOD1-2000 |
Startti restonomiopintoihin
(Valitaan kaikki) |
15 |
AM00CD60 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 |
MA00CF43 | Projektinhallinta | 5 |
MA00CF44 | Johdatus matkailuilmiöön | 5 |
YDINMOD2-2000 |
Matkailu arktisessa ympäristössä
(Valitaan kaikki) |
15 |
MA00CF45 | Matkailun toimintaympäristö | 5 |
MA00CF46 | Matkailun kestävä suunnittelu | 5 |
MA00CF47 | Matkailualan turvallisuusosaaminen | 5 |
YDINMOD4-2000 |
Hyvinvoiva työyhteisö liiketoiminnan menestystekijänä
(Valitaan kaikki) |
15 |
MA00CF48 | Työyhteisössä toimiminen | 5 |
MA00CF49 | Työntekijäkokemuksen johtaminen | 10 |
YDINMOD5-2000 |
Asiakaskokemuksen johtaminen matkailussa
(Valitaan kaikki) |
15 |
MA00CF50 | Customer Experience Management in Tourism | 10 |
MA00CF51 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 |
YDINMOD6-2000 |
Resurssiviisas matkailuliiketoiminnan kehittäminen
(Valitaan kaikki) |
35 |
MAT20225 | Matkailun liiketoimintaosaamisen perusteet | 5 |
MA00CF52 | Liiketoimintamallin suunnittelu | 5 |
MAT30225 | Matkailun konseptoidut liiketoimintamallit | 5 |
A300CE23 | Strateginen ajattelu ja toiminta | 5 |
A300CE26 | Vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen | 5 |
MAT30425 | Matkailun vastuullinen johtaminen | 10 |
LNGMOD-2000 |
Kieli- ja viestintäopinnot
(Valitaan kaikki) |
20 |
VVV988 | Korkeakouluopiskelijoiden viestintätaidot | 5 |
A300CD70 | English for Business | 5 |
A300CD71 | Svenska för affärslivet | 5 |
MATVVVV24 | Vuorovaikutusosaaminen | 5 |
TRNMOD23-2000 |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 |
R800CF54 | Perusharjoittelu: Ammattitaidon vahvistaminen matkailualalla | 10 |
R800CF55 | Syventävä harjoittelu: Matkailualan vastuullinen kehittäminen | 20 |
PROFRES-2000 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 40) |
40 |
Vaihtoehtoiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
0 - 20 | |
RESMOD8-2000 |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprojektien johtaminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 |
R800CF57 | Johdanto EU-rahoitteisiin kehitys- ja tutkimusprojekteihin | 5 |
R800CF58 | EU-projektien suunnittelu ja työkalut | 5 |
R800CF59 | EU-projektien toteuttaminen ja johtaminen | 5 |
REAMOD9-2000 |
Vastuullisen liiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 |
A300CE25 | Tuotteistaminen | 5 |
A300CE28 | Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen | 5 |
A300CE67 | Muutoskyvykkyyden johtaminen | 5 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 | |
RESMOD3-2000 |
Vastuullinen arktinen matkailu
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
0 - 25 |
R800CF60 | Matkailualan projektityö (vaihtoehtoinen) | 5 - 10 |
R800CF61 | Vastuullinen ruokamatkailu | 5 |
R800CF63 | Vastuullisuusviestintä | 5 |
R800CF64 | Matkailun lainsäädäntö | 5 |
MAT403V24 | Matkailun osallistavat taloudet | 5 |
YY00CF56 | Matkailu ympäristökriisin aikakaudella (LAY ja OY) | 5 |
RESMOD4-2000 |
Turvallinen arktinen matkailu
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 |
R800CF65 | Arctic Guide | 5 |
R800CF66 | Työelämän turvallisuusosaaminen | 5 |
R800CF67 | Turvallinen arktinen matkailu ja urasuunnittelu | 5 |
RESMOD2-2000 |
Kieli- ja kulttuuriosaamisen laajentaminen
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 |
R800CF70 | German Language in Services | 5 |
8000CF72 | Espanja: Español del turismo | 5 |
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 |
RA81M22S-1009 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 |
AMKO046 | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen | 5 |
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 |
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 |
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 |