Siirry suoraan sisältöön

EU-projektien toteuttaminen ja johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: R800CF59

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija EU-rahoitteisen projektin toteuttamiseen ja johtamiseen. Opintojakson jälkeen:
• Hallitset projektin toteuttamisen vaiheet
• Tiedät projektin johtamisen kaksi osa-aluetta: hallinnointi ja johtaminen
• Osaat tiimityöskentelyn periaatteet myös monikulttuurisissa tiimeissä
• Osaat hyödyntää projektin toteuttamisessa käytettäviä työkaluja
• Tiedät projekteissa toimivien roolit ja tehtävänkuvat
• Hallitset projektin etenemisen seurannan ja raportoinnin
• Ymmärrät tulosten jatkuvuuden merkityksen

Kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Sisältö

Projektin toteuttamisen vaiheet: käynnistäminen, toteutus, päättäminen
Projektin johtamisen kaksi osa-aluetta: hallinnointi ja johtaminen (leadership/management)
Tiimityöskentelyn periaatteet myös monikulttuurisissa tiimeissä
Projektin toteuttamisessa käytettävät työkalut
Projekteissa toimivien roolit ja tehtävänkuvat
Projektin etenemisen seuranta ja raportointi
Budjetin rakenteet, kohdistaminen ja seuranta
Tulosten jatkuvuus ja mittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0) Opiskelija ei osoita ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija ei osoita osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija ei osaa kuvata omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä eikä osoita ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija ei osaa kuvata projektin toteutusvaiheen prosesseja.

Tyydyttävä (1) Opiskelija osoittaa vähäistä ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija osoittaa vähäistä osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija osaa vähäisesti kuvata omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä ja osoittaa vähäistä ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija osaa kuvata projektin toteutusvaiheen prosesseja vähäisesti.

Tyydyttävä (2) Opiskelija osoittaa pintapuolista ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija osoittaa pintapuolista osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija osaa pintapuolisesti kuvata omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä ja osoittaa pintapuolista ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija osaa kuvata projektin toteutusvaiheen prosesseja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3) Opiskelija osoittaa ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija osoittaa osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija osaa kuvata kattavasti omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä ja osoittaa ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija osaa kuvata projektin toteutusvaiheen prosesseja monipuolisesti ja perustellusti.

Hyvä (4) Opiskelija osoittaa laaja-alaista ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija osoittaa laaja-alaista osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä ja osoittaa laaja-alaista ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida projektin toteutusvaiheen prosesseja monipuolisesti ja perustellusti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5) Opiskelija osoittaa syvällistä ymmärrystä projektin toteuttamisen vaiheista ja johtamisesta. Opiskelija osoittaa syvällistä osaamista projektin kokonaisvaltaisesta hallinnoinnista ja siinä käytettävistä työkaluista. Opiskelija osaa kuvata ja syvällisesti analysoida omia lähtökohtiaan monikulttuurisessa tiimityössä ja osoittaa syvällistä ymmärrystä muiden lähtökohdista. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida projektin toteutusvaiheen prosesseja monipuolisesti, perustellusti ja kehittävästi.