Siirry suoraan sisältöön

Työllistymisen tukeminenLaajuus (5 op)

Tunnus: K701S030

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• tuntee työmarkkinoiden toimintalogiikan ja tietää työllistymiseen liittyvät palvelut ja palveluprosessit
• tietää työllistymiseen liittyvän keskeisen lainsäädännön
• osaa tukea ja ohjata työllistymiseen ja ammatillisen polun etsimiseen liittyvissä kysymyksissä.

Sisältö

• työvoimapolitiikka
• työmarkkinat ja niiden toimintalogiikka
• työllistymistä tukevien palveluiden (myös digitaaliset palvelut) ja työllisyyspalveluiden prosessit, asiakasryhmät ja toimintaa ohjaava lainsäädäntö

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tietää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita käyttää mekaanisesti ilmiöissä ja tilanteissa
- tunnistaa palvelujärjestelmän rakenteita ja prosesseja ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä
- kuvaa toimintaa pääosin käytännön tiedon avulla.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- tietää teoriaperustaa ja käsitteitä. Hän ymmärtää käsitteiden välisiä suhteita ja merkityksiä työllistymisen tukemisen ilmiöissä ja asioissa
- opiskelija tunnistaa palvelujärjestelmän rakenteita ja prosesseja ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä
- opiskelija kuvaa toimintaa pääosin käytännön tiedon avulla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- tietää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita soveltaa työllistymisen tukemisen ilmiöissä ja tilanteissa
- tietää pääosin palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- osaa arvioida ja perustella toimintaa jonkin verran tutkimus- ja käytännön tiedon avulla.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa soveltaa teoriaperustaa ja käsitteitä työllistymisen tukemisen ilmiöissä ja tilanteissa
- tietää pääosin palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- osaa arvioida ja perustella toimintaa tutkimus- ja käytännön tiedon avulla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa soveltaa teoriaperustaa ja käsitteitä asiantuntevasti erilaissa työllistymisen tukemisen ilmiöissä ja tilanteissa
- tietää palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- analysoi ja perustelee toimintaa monipuolisesti ja kriittisesti tutkimus- ja käytännön tiedon avulla.