Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-AY00CT09-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.11.2025 - 15.04.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 05.01.2026 - 06.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 200
- Opintojakso
- C-10126-AY00CT09
Arviointikriteerit
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan: Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt. Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Tavoitteet
Opiskelija osaa - hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa - tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan. - ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Sisältö
Kurssi perehdyttää markkinoinnin merkitykseen osana yritystoimintaa sekä asiakaslähtöiseen toimintatapaan. Opit ymmärtämään kuluttajakäyttäytymistä sekä yritysten kilpailu- ja yhteistyöympäristöjä sekä tunnistamaan keskeiset markkinoinnin käsitteet.
Aika ja paikka
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 5.1.2026 ja on suoritettavissa 6.5.2026 mennessä.
Oppimateriaalit
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana) -Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali -Videoluennot
Opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä. Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet. Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=307 Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti. (Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut virallisen opintojärjestelmän kautta, kuten Pepin tai LABin avoimen AMK:n kautta kurssille) Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.