Varhaisvuosien liikuntakasvatus (3op)
Toteutuksen tunnus: C-02629-TO00CF22-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.11.2025 - 17.05.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.02.2026 - 15.06.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Korkeakoulu
- Laurea-ammattikorkeakoulu, Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 300
- Opintojakso
- C-02629-TO00CF22
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opinnot etenevät moduuleittain: Orientaatio Moduuli A: Varhaisvuosien fyysinen aktiivisuus osana hyvinvointia Moduuli B: Leikki ja liikkumisen inkluusio Moduuli C: Liikkumisen ilo, lapsen osallisuus, toimijuus ja minäpystyvyys Kussakin moduulissa on materiaalit ja moduulin lopuksi opiskelijan tulee läpaistä moduuliin liittyvä testi, jonka kysymykset pohjautuvat kyseisen moduulin sisältöihin.
Tavoitteet
Opiskelija osaa: - soveltaa varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksia - hyödyntää liikunnallisuutta ja leikillisyyttä varhaiskasvatuksen liikunnallisemman toimintakulttuurin edistämisessä - perustella, miksi liikkuminen on tärkeä osa lapsen kasvua ja kokonaiskehitystä - selittää liikkumisen osana lasten, sosiaalista ja tunne-elämän kehitystä varhaiskasvatuksessa
Aika ja paikka
Verkossa Canvas/Digicampus-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.
Oppimateriaalit
Materiaaleina on videoita ja kirjallisuutta itsenäiseen opiskeluun Canvasin työtilassa.
Opetusmenetelmät
Omaan tahtiin suoritettava verkko-opinto. Opinto suoritetaan täysin itsenäisesti toteutuksen päättymispäivän loppuun mennessä. Opiskelet kokonaisuuden verkko-oppimisympäristössä, joka sisältää opiskelumateriaalin ja tehtävät/testit. Tehtävistä ei anneta henkilökohtaista palautetta. Tekoälyn ja kielimallien käyttö on tällä opintojaksolla lähtökohtaisesti sallittua. Tekoälyn käytöstä opiskelussa voit lukea seuraavasta linkistä: https://www.laurea.fi/koulutus/opiskelijana-laureassa/tekoalyn-hyodyntaminen-opetuksessa-ja-opiskelussa-laurea-ammattikorkeakoulussa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa. Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Opintojakso suoritetaan täysin itsenäisesti omaan tahtiisi toteutuksen päättymispäivän loppuun mennessä. Opiskelet verkko-oppimisympäristössä, joka sisältää opiskelumateriaaleja ja itsenäisesti suoritettavia testitehtäviä. Tehtävistä ei anneta henkilökohtaista palautetta. Kun olet koko opintojakson suorittanut hyväksytysti, saat hyväksytty (HYV) suorituksestasi opintosuoritusotteen.