Wellbeing Tourism (independent online) (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02504-MMPG1700-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 07.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.02.2025 - 17.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Online-toteutus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 25
- Opintojakso
- C-02504-MMPG1700
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Tehtävillä on suositusaikataulu Viimeinen määräaika on opintojakson lopussa Opintojaksolla ei ole pakollisia webinaareja
Osaamistavoitteet
The object of the course After completing this course, you will know what makes wellbeing tourism a unique and profitable market. You will gain insight about wellbeing tourism in Finland and abroad and can begin to understand what kind of wellbeing tourism services are suitable for different customer segments. Course competences Learning objectives You are able to identify different actors and operations in wellbeing tourism. You understand the motives of wellbeing tourists and the theme’s significance to the competitiveness of companies. You understand the concepts, phenomena and special characteristics related to responsible wellbeing tourism nationally and internationally. You know the national theme-promoting strategies and development policies.
Sisältö
- Wellbeing tourism concepts and phenomena - Wellbeing tourism nationally and internationally - Wellbeing tourism services - Wellbeing tourism actors and customers - Special characteristics and strategic emphases - Ecological, economical and socio-cultural responsibility.
Aika ja paikka
Online-toteutus
Oppimateriaalit
Global Wellness Tourism Economy Report. Global Wellness Institute. (latest e-report) Grénman, M. & Räikkönen, J. 2015. Well-being and wellness tourism – Same, same but different? Conceptual discussions and empirical evidence. Konu, H. 2010. Identifying potential wellbeing tourism segments in Finland. Tourism Review, 65, 2, 41-51. Smith, M. & Diekman, A. 2017. Tourism and wellbeing. Annals of Tourism Research, 66, 1–13. Tuohino, H., Björk, P. & Konu, H. 2011. Wellbeing Tourism in Finland: Finland as a competitive wellbeing tourism destination. University of Eastern Finland. (e-report) Tourism strategies
Opetusmenetelmät
Online-luennot/luentovideot Itsenäinen lukumateriaali ja tiedonetsintä Online keskustelut Yksilötehtävät (esim. tietovisa, kirjoitelmat, tapaustukimukset)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Esimerkkitapaukset alan toimijoilta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Esimerkit ja tehtävät ovat sekä kansallisen että kansainvälisen tason toimjoihin liittyen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing. The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskleijan työtä, eli kokonaistyömäärä opintojaksolla on 135 tutnia. Arvioitu työmäärä: Online luennot ja videot 30 tuntia Lukeminen 20 tuntia Tehtävät ja tiedonhaku 85 tuntia
Esitietovaatimukset
Basics in responsible tourism