Siirry suoraan sisältöön

Wellbeing Tourism (independent online) (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02504-MMPG1700-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 07.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.02.2025 - 17.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Online-toteutus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 25
Opintojakso
C-02504-MMPG1700

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Tehtävillä on suositusaikataulu Viimeinen määräaika on opintojakson lopussa Opintojaksolla ei ole pakollisia webinaareja

Osaamistavoitteet

The object of the course After completing this course, you will know what makes wellbeing tourism a unique and profitable market. You will gain insight about wellbeing tourism in Finland and abroad and can begin to understand what kind of wellbeing tourism services are suitable for different customer segments. Course competences Learning objectives You are able to identify different actors and operations in wellbeing tourism. You understand the motives of wellbeing tourists and the theme’s significance to the competitiveness of companies. You understand the concepts, phenomena and special characteristics related to responsible wellbeing tourism nationally and internationally. You know the national theme-promoting strategies and development policies.

Sisältö

- Wellbeing tourism concepts and phenomena - Wellbeing tourism nationally and internationally - Wellbeing tourism services - Wellbeing tourism actors and customers - Special characteristics and strategic emphases - Ecological, economical and socio-cultural responsibility.

Aika ja paikka

Online-toteutus

Oppimateriaalit

Global Wellness Tourism Economy Report. Global Wellness Institute. (latest e-report) Grénman, M. & Räikkönen, J. 2015. Well-being and wellness tourism – Same, same but different? Conceptual discussions and empirical evidence. Konu, H. 2010. Identifying potential wellbeing tourism segments in Finland. Tourism Review, 65, 2, 41-51. Smith, M. & Diekman, A. 2017. Tourism and wellbeing. Annals of Tourism Research, 66, 1–13. Tuohino, H., Björk, P. & Konu, H. 2011. Wellbeing Tourism in Finland: Finland as a competitive wellbeing tourism destination. University of Eastern Finland. (e-report) Tourism strategies

Opetusmenetelmät

Online-luennot/luentovideot Itsenäinen lukumateriaali ja tiedonetsintä Online keskustelut Yksilötehtävät (esim. tietovisa, kirjoitelmat, tapaustukimukset)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Esimerkkitapaukset alan toimijoilta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Kansainvälisyys

Esimerkit ja tehtävät ovat sekä kansallisen että kansainvälisen tason toimjoihin liittyen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing. The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskleijan työtä, eli kokonaistyömäärä opintojaksolla on 135 tutnia. Arvioitu työmäärä: Online luennot ja videot 30 tuntia Lukeminen 20 tuntia Tehtävät ja tiedonhaku 85 tuntia

Esitietovaatimukset

Basics in responsible tourism

Siirry alkuun