Vastuullinen markkinointiviestintä ( (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop)nonstop) (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02504-MM00CJ23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2025 - 31.05.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
08.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 200
- Opintojakso
- C-02504-MM00CJ23
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 8.9.2025 – 31.7.2026.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus: Opintojakson tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja brändiajatteluun. Lisäksi tarkoituksena on tarkastella vastuullisen kuluttamisen edistämisestä markkinointiviestinnän avulla. Osaamiset: Palveluliiketoiminta Työelämässä toimiminen Eettisyys Opintojakson tavoite: Sinä hallitset erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, tutustut brändiajatteluun ja opit tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sinä osaat arvioida markkinointiviestinnän vaikuttavuutta myös vastuullisen kuluttamisen näkökulmasta. Ymmärrät miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot Brändiajattelu Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin Mainonnan säätely Suomessa Vastuullisen kuluttamisen edistäminen
Aika ja paikka
8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.
Oppimateriaalit
Fill, C. & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Touchpoints, sharing and disruption (Eighth edition.). Harlow, England: Pearson. (Saatavilla e-kirjana) Wrigley, C. & Straker, K. (2018). Affected: Emotionally engaging customers in the digital age. Milton, Qld: John Wiley & Sons Australia, Ltd. (Saatavilla e-kirjana) Charlesworth, A. (2022). Digital Marketing: A Practical Approach (4th edition). London: Routledge. (Saatavilla e-kirjana) Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h. Orientaatio 5 h Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h Laajempi lopputehtävä 54 h