Matkailun kokonaisvaltainen tuotekehitys (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02472-LT00CK98-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.04.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.01.2025 - 12.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Seinäjoen ammattikorkeakoulu, SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Opintojakso
- C-02472-LT00CK98
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
1. Matkailutuotteet ja -teemat 2. Asiakaslähtöisyys tuotekehityksessä 3. Ideasta matkailutuotteeksi 4. Matkailupalveluiden markkinointi ja myynti
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun koko-naisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympä-ristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella ja kriittisesti arvioida matkailutuotteita ja -palveluita. Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.
Sisältö
Matkailutuotteet ja -palvelut, elämykset Matkailun kokonaisvaltainen tuotekehitysprosessi, asiakaslähtöisyys ja yhteiskehittely Matkailupalvelujen hinnoittelun perusteet Matkailumarkkinoinnin perusteet Tulevaisuuden trendit ja monialaisuus osana matkailun tuotekehitystä
Oppimateriaalit
García-Rosell, J-C., Haanpää, M. E., & Kyyrä, S. M. (2017). Matkailun tuotekehitys. teoksessa J. Edelheim, & H. Ilola (Toimittajat), Matkailututkimuksen avainkäsitteet (Sivut 148-152). Lapland University Press. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-310-952-0 Haanpää, M., Garcia-Rosell, J-C. & Kyyrä, S. (2013). Ennakoiva tuotekehitys matkailussa. Teoksessa Veijola, S. (toim.) Matkailututkimuksen Lukukirja (102-114). Porvoo: Bookwell. Janhunen, J. (2014). Stakeholder approach to tourism product development. A Nordic perspective. A Master's thesis. Rovaniemi: University of Lapland. Komppula, R. & Boxberg, M. (2002). Matkailuyrityksen tuotekehitys. Helsinki: Edita. Konu, H., Pesonen, J., Reijonen, H., & Alakoski, L. (2020). Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön. Vastapaino. Järvinen, E., Jyllilä, S. & Janhunen, J. (2020). Vieraanvarainen Etelä-Pohjanmaa: Etelä-Pohjanmaan matkailustrategia 2020 - 2028 ja toimenpide-ehdotukset 2020 - 2025. Seinäjoki. https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201211100376
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta. Luennot tallennetaan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla on yritystoimeksianto.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op noin 135 h. Luennot 28 h, itsenäinen opiskelu 107 h.
Esitietovaatimukset
Matkailu globaalina ilmiönä Kestävä matkailu