Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallinta (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10025-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
22.09.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Opintojakso
C-02469-HM10025

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.

Sisältö

Haluatko oppia, miten tapahtumasta tehdään näkyvä, kiinnostava ja vaikuttava? Tällä opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla. Opintojaksolla opit - Tapahtuman sisäisen ja ulkoisen viestinnän periaatteet - Imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle - Markkinointiviestinnän suunnittelua käytännössä. Opintojakson aiheita ovat: - Lähtökohdat: merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät - Sisäinen viestintä - Viestintäsuunnitelma - Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus - Ulkoinen viestintä - Markkinointiviestintäsuunnitelma - 7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö) - Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat - Tiedottaminen - Imagon hallinta - Imago, sen luominen ja hallinta - Maine ja maineriski Tämä opintojakso on erityisen hyödyllinen: - Tapahtumatuotannon opiskelijoille ja muille kulttuurialan osaajille - Markkinoinnista ja viestinnästä kiinnostuneille – erityisesti niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tapahtumien kontekstissa - Työelämässä toimiville, jotka osallistuvat tapahtumien järjestämiseen tai viestintään osana omaa työtään.

Aika ja paikka

Aikataulu: • Alkaa: 22.9.2025 • Päättyy: 5.12.2025 • Kaikki tehtävät palautettava viimeistään 5.12. arviointia varten Tarkemmat ohjeet ja materiaalit löydät Moodlesta opintojakson alkaessa.

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaalit löytyvät Moodle-oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla. Opiskelet - Itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta - Käytössäsi on digitaaliset lähteet ja opetustallenteet - Laadit markkinointiviestintäsuunnitelman valitulle tapahtumalle - Kirjoitat oivalluspäiväkirjan, jossa reflektoit oppimaasi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa noin 27 opiskelijan työtuntia. Näin ollen sinulla on aikaa noin 81 tuntia opintojakson suorittamiseen, mikä voi tarkoittaa, että sinulla menee oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen noin 43 h ja oppimistehtävien laatimiseen noin 38 h.

Siirry alkuun