Maanmittausalaan tutustuminen -projekti (5op)
Toteutuksen tunnus: R501ML11OJ-19004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 28.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Maanmittaustekniikan koulutus
- Opettajat
- Sami Porsanger
- Katja Palo
- Virpi Peitso
- Vastuuopettaja
- Katja Palo
- Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Opintojakso
- R501ML11OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson käytyään opiskelijalle on selkeä näkemys maanmittausalasta eri alan toimijoiden näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia ryhmässä hyvien ryhmäviestinnän periaatteiden mukaisesti, harjaantuu asiatyyliin ja yhteisölliseen kirjoittamiseen. Opiskelija osaa hyödyntää asiakirjastandardia opiskelukirjoitteissaan ja osaa referoida kirjallisesti ja suullisesti oman alan tiedonlähteitä.
Integroitavat opintojaksot:
- Johdatus maanmittaustekniikan opintoihin
- Algebra, geometria ja trigonometria
- Tieto- ja paikkatietotekniikka
- Mittauskojeet- ja menetelmät
- Kiinteistätekniikan perusteet
Teemat:
- Ryhmässä toimiminen
- Maanmittausala
- Suomen kieli ja viestintä: Yhteisöviestintä
Sisältö
Kirjallisena tuotoksena ryhmäessee maanmittausalaan tutustumisesta.
Seminaariesitys maanmittausalasta.
Viikkoraportointi.
Oman osaamisen esittely.
Oppimateriaalit
Kauppinen A., Nummi J. & Savola T. 2010. Tekniikan viestintä
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopetus, luennot ja ohjaus. Projektityöskentely pienryhmissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL