Projektihallinnan ja viestinnän perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL12OJ-19003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 11.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
- Opettajat
- Ari Romakkaniemi
- Virpi Peitso
- Vastuuopettaja
- Ari Romakkaniemi
- Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Opintojakso
- R501RL12OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa työskennellä projektissa. Opiskelija osaa laatia jäsentyneitä ja ymmärrettäviä kirjallisia ja suullisia tuotoksia annettujen ohjeiden ja mallien mukaan.
Sisältö
Projektinhallinta
- Peruskäsitteet
- Projektin organisointi ja käynnistys
- Projektisuunnitelma
- Projektin vaiheistus ja ositus
- Aikataulutus
- Riskit
Viestintä
- Kirjallinen viestintä: referointi, yhteisöllinen kirjoittaminen, ryhmäessee, projektiraportoinnin perusteet, lähteet, viitteet, asiakirjat, rekrytointi.
- Suullinen viestintä: ryhmädynamiikka, viestintä ryhmässä, projektiviestinnän perusteet, esiintymisharjoitukset.
- Tiedonhankinta. Tiedonhankintataitojen kehittäminen.
Aika ja paikka
Rovaniemi syksy 2020.
Oppimateriaalit
Pelin, Risto. Projektihallinnan käsikirja.
Moodlessa oleva luentomateriaali.
Kauppinen A., Nummi J. & Savola T. 2010. Tekniikan viestintä.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, projektityöskentely (1. lukuvuoden projekti), suulliset ja kirjalliset harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL