Orientaatioprojekti (Projektinhallinnan perusteet) (5op)
Toteutuksen tunnus: R504TL17OJ-19002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 03.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.09.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Opettajat
- Aku Kesti
- Anssi Ylinampa
- Tuija Haapasalmi
- Maisa Mielikäinen
- Sirpa Torvinen
- Vastuuopettaja
- Maisa Mielikäinen
- Ajoitusryhmät
- Ryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmä 3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmä 4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Ryhmä 1
- Ryhmä 2
- Ryhmä 3
- Ryhmä 4
- Opintojakso
- R504TL17OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa toimia projektissa ja tuottaa projektin keskeisen dokumentaation. Opiskelija osaa toimia tiimissä yhteisen päämärän saavuttamiseksi. Opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja. Opiskelija osaa esiintyä erilaisissa projektiin liittyvissä tilanteissa.
Sisältö
Projektikokonaisuuden hallintaProjektisuunnitteluOhjaus ja resurssien hallintaSisällön ja muutosten hallintaAjan hallintaKustannusten hallintaViestintäRiskien hallintaLaadunvarmistusProjektin päättäminen
Oppimateriaalit
Materiaali ja dokumenttipohjat tarjotaan Moodlessa.Internet tarjoaa runsaasti oheismateriaalia aiheeseen.
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Project Management Institute. 2017. A Guide to the Project Management Body of Knowledge, PMBOK Guide. ISBN: 978-1-62825-184-5
Opetusmenetelmät
Opintojakso koostuu teoria-osuudesta ja käytännön projektityöstä erillisen aikataulusuunnitelman (Moodle) mukaisesti.
Oppiminen toteutetaan projektioppimisen mallilla. Opiskelijat perehdytetään projektin läpivientiinlyhyesti ensin teoreettisella tasolla, jonka jälkeen opittuja asioita sovelletaan käytännön projektissa. Opettajatiimi katselmoi projektiryhmien tuotokset ja antaa palautetta.
Opintojaksoon on integroitu kaikki lukukauden opintojaksot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja on ohjauksen varassa.
Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellista.Esiintyminen on tukimateriaalien varassa tapahtuvaa viestintää.
Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella.
Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista.
Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia– ja kielivirheitä ja –puutteita.Esiintyminen on osittain tukimateriaalien varassa, jonkin verran havainnollistettua.
Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä.
Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti– ja asiakieltä.Esiintyminen onnistuu ilman tukimateriaaleja, se on havainnollistettua, mutta esiintymisessä esiintyy erilaisia puutteita.
Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista.
Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttista, perustelevaa ja hyvää ammatti– ja asiakieltä.Esiintyminen on monipuolista, havainnollistettua ja hyvin hallittua.
Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista.
Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttista, perustelevaa ja hyvää ammatti– ja asiakieltä, Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti.Esiintyminen on monipuolista, hyvin havainnollistettua, kiinnostavaa ja persoonallista.
Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL