Siirry suoraan sisältöön

Mallintaminen kartoitus- ja rakennushankkeissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501ML39OJ-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 21.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.10.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Maanmittaustekniikan koulutus
Opettajat
Teuvo Heimonen
Vastuuopettaja
Teuvo Heimonen
Opintojakso
R501ML39OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää maaston ja ympäristön mallinnustekniikat ja visualisoinnin menetelmät ja esitystavat. Opiskelija osaa mallintaa ja visualisoida maastoa ja ympäristöä.
Opintojakson teemat ovat:
- Maaston ja ympäristön mallintaminen

- BIM (tietomallit)


Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

29.10.2020-31.12.2020

Oppimateriaalit

Virtuaalimallinnusohjelman oppaat
Internetistä löytyvät materiaalit
Erilliset ohjeet harjoituskohtaisesti
Mahdollisesti ohjevideot

Opetusmenetelmät

Opetus ja oppiminen muodostuvat verkkoluennoista, lähijaksojen harjoituksista sekä itsenäisestä opiskelutyöstä.
Oppimistehtävänä on oppia mallintamiseen liittyvää käsitteistöä ja ohjeistusta, virtuaalimallintamista sekä paikkatieto- ja pistepilviaineistojen käsittelyä. Oppimistehtävät toteutetaan osittain ohjattuina harjoitustöinä.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka sekä oppilaitoksen luokkatilat.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun