Skip to main content

Health Promotion Methods and Nursing Interventions (17 cr)

Code: R702HL22AOJ-19006

General information


Enrollment
02.12.2019 - 30.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.04.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
17 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
12 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
60 - 60
Degree programmes
Nursing, Rovaniemi
Teacher in charge
Outi Mikkola
Course
R702HL22AOJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

- Kevät 2020 - syksy 2020 (4.5 - 18.10)
- Rovaniemen kampus
- Virtuaaliympäristö

Materials

- Oppiportin sähköinen materiaali, Docca-kirjaamisalusta, ODA eli Omahoito- ja digitaaliset arvopalvelut - hankkeen pilottiraportit, tutkimukset ja raportit, Lapin ammattkorkeakoulun kirjallisten tehtävien laatimisohjeet, opintojaksolla annettava muu mahdollinen materiaali
- Kirjamateriaalia:
Anatomian ja lääkelaskennan kirjoiksi kelpaa muitakin painoksia, huomioi että kirjat on tarkoitettu ammattikorkeakoulussa opiskeleville.
Esimerkiksi Leppäluoto Juhani, Kettunen Raimo, Rintamäki Hannu. 2017. Anatomia ja fysiologia. Sanoma Pro.
Esimerkiksi Nikkola Riitta & Nurkka Niina & Paloposki Sanna. 2016. Annos oivallusta. SanomaPro.
Pussinen Anna-Marja, Somerharju Liisa & Hannula Jani. 2017. Lääkelaskut ammattikorkeakouluun. Edita.
Rautava-Nurmi Hanna, Westergård Airi, Henttonen Tarja, Ojala Mirja & Vuorinen Sinikka. 2019. Hoitotyön taidot ja toiminnot. Sanoma Pro.
Saano Susanna, Taam-Ukkonen Minna 2018. Lääkehoidon käsikirja. Sanoma Pro.

Teaching methods

- Osaamisperustaiset opetusmenetelmät: pienryhmätyöskentely, verkkokurssit, työpajatyöskentely, simulaatiot, käänteinen oppiminen (ennakkomateriaalit), verkko-opiskelu, projektityöskentely
- Opiskelijan oppimisen ohjaus tapahtuu yksilö- ja ryhmäohjauksena. Opiskelija saa suullista, kirjallista ja vertaisarviointi palautetta opintojakson aikana. Oppimisympäristönä toimii Moodle ja muut virtuaaliympäristöt: mm. oppiportti, terveyskylä. ENVI, harjoitteluympäristöt, AC, itsenäinen työskentely
Oppimistehtävät:
- Ennakkomateriaali opintojaksolle eri aihealueissa, mm anatomia ja lääkelaskenta.
- Työpajatyöskentely ennakkotehtävien pohjalta ja tehtäviä työstäminen webinaareissa ennen työpajaa.
- Verkkotestit, opintojakson kokoava verkkotentti ja osaamisen näyttö
Oppimisen ohjaus ja palaute:
-Yksilö- ja ryhmäohjaus
- Suullinen ja kirjallinen palaute
- Vertaisarviointi

Employer connections

- Harjoittelu omana opintojaksonaan

Exam schedules

Opintojakson eri vaiheissa on verkkotestejä antomiasta, lääkehoidosta ja asteptiikasta. Lääkelaskutentti tulee olla 100 % oikein. Kliinisen hoitotyön tentti ja osaamisen näyttö ovat marras/ joulukuussa 2020

Completion alternatives

- Työpajat: videointi tehtävänannon mukaisesti sisältäen kirjallisen osion

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa pääosin itsenäisesti ja kuvaat toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja perustelet toimintasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja perustelet toimintaasi.
Käytät terveyden edistämisen periaatteita toimiessasi voimavaralähtöisesti asiakkaan terveyden edistämisessä.
Toimit pääosin itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja perustelet toimintaasi prosessin eri vaiheissa.
Selität ja perustelet ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
Esität sekä suullisesti että kirjallisesti johdonmukaisesti työstetyn kokonaisuuden lähteiden pohjalta sekä sovellat tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Assessment criteria, excellent (5)

Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja arvioit toimintaasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja arvioit toimintaasi.
Analysoit terveyden edistämisen periaatteita ottaen huomioon asiakkaan voimavarat terveyden edistämisessä ja arvioit käyttämiesi periaatteiden valintaa.
Toimit asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi.
Yhdistät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet osaksi hoitotyön kokonaisuutta.
Muokkaat ja yhdistät lähteiden ajatuksia sujuvaksi kokonaisuudeksi sekä suulliseen että kirjalliseen esitykseen ja otat huomioon viestintätilanteen vaatimukset esityksessäsi.
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa

Qualifications

NULL

Go back to top of page