Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi (5op)

Toteutuksen tunnus: R301LL92OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 24.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2020 - 23.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
englanti
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tuija Kuisma
Kati Koivunen
Vastuuopettaja
Kati Koivunen
Opintojakso
R301LL92OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen

- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

- digitaaliset jakelukanavat

- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi

- digitaalinen sisällöntuotanto

- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Oppimateriaalit

Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritieto-fi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menesty-digimarkkinoinnilla-2018
Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2b-markkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiin-ja-markkinointiin/
Muu opettajan jakama oppimateriaali:
https://www.smartinsights.com/
Suositeltava oheismateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan lähi- ja verkko-opetuksena. Oppimisympäristönä toimii Hubspot-asiakkuudenhallintajärjestelmä. Opiskelijat suorittavat digitaalisen markkinoinnin sertifikaatteja ja osoittavat osaamisensa digitaalisilla osaamismerkeillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tieto puuttuu

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun