Siirry suoraan sisältöön

Oman asiantuntijabrändin kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R301LL91OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 24.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.08.2020 - 05.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Kati Koivunen
Vastuuopettaja
Kati Koivunen
Opintojakso
R301LL91OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opit hyödyntämään sosiaalista mediaa ammatilliseen verkostoitumiseen ja oman ammatillisen profiilisi rakentamiseen. Koko lukuvuoden kestävällä opintojaksolla viedään läpi digitaalisen asiantuntijabrändäyksen prosessi aina suunnittelusta mittaamiseen.

Osaamistavoitteet:
- Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändin
- Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen esilletuomiseen.- Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.- Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.- Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.

Kompetenssit: Myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikat

- Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen

- Digitaaliset työkalut

- Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto

Oppimateriaalit

Koivunen, K. 2020. Blogi www.katikoivu.com

Kortesuo, K. 2011. Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Bookwell.

Pönkä, H. 2014.Sosiaalisen median käsikirja. Docendo.

Toikkanen, M.& Kananen, N. 2014. Blog by the Book. Blogiopas. Tammi.

Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017. AlmaTalent.

Muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojakso koostuu lähiopetuksesta, itsenäisesti tai ryhmässä tehtävistä oppimistehtävistä, ryhmäkeskusteluista sekä vertaisilta ja opettajilta saatavista palautteista sekä niiden jatkotyöstöstä.
Oppimisympäristöinä toimivat Moodle, erilaiset sosiaalisen median alustat ja viestintäympäristöt.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikat ja soveltaa niitä yksinkertaisiin tilanteisiin.

Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa helppoja tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.

Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa tuettuna hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen verkoston rakentamisessa ja oman osaamisen markkinoinnissa.

Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti ja laaja-alaisesti.

Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa nimetä oman ydinosaamisensa ja vahvuutensa sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.

Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.

Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohderyhmät huomioivaa monikanavaista verkkoviestintää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.

Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa sanoittaa omaa ydinosaamistaan perustellusti sekä asettaa innovatiivisia tavoitteita osaamisen hyödyntämiselle.

Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja innovatiivisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.

Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa vaikuttavaa monikanavaista verkkoviestintää.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun