Varhaiskasvatus ja lapsen kehityksen ja oppimisen tuki (5op)
Toteutuksen tunnus: K701SL47OJ-19003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 16.03.2020 - 13.08.2020
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 20.08.2020 - 23.10.2020
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Etäopetus
 
- Toimipiste
 - Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 10 - 28
 
- Koulutus
 - Sosiaalialan koulutus, Kemi
 
- Opettajat
 - Sosiaalialan koulutus X AMK
 - Sari Leppälä
 
- Vastuuopettaja
 - Sari Leppälä
 
- Opintojakso
 - K701SL47OJ
 
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
 - tuntee suomalaisen varhaiskasvatuksen tehtävät, tavoitteet ja toimintamuodot
 - tietää ja tunnistaa lapsen kasvun ja kehityksen lähtökohdat sekä kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
 - osaa kuvata kehityksen ja oppimisen tuen palvelujärjestelmät
 - osaa tukea lasta ja perheitä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteet huomioiden
Sisältö:
 - varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
 - varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
 - yhteistyö vanhempien kanssa
 - moniammatillinen yhteistyö
 - lapsen kehityksen ja oppimisen tuki
                    
Sisältö
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö - lainsäädäntöön linkki luentorungossa
 - varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
 - yhteistyö vanhempien kanssa - sisältää Lapset puheeksi- tehtävän
 - moniammatillinen yhteistyö
 - lapsen kehityksen ja oppimisen tuki - sisältää lapsen ikäkauden mukaiseen kehitykseen perehtymisen
                    
Oppimateriaalit
* Luentomateriaali ja aineistomateriaali löytyy moodlesta
* Lapset puheeksi materiaali löytyy moodlesta
* Sovelletun akvaariotentin tentittävä kirja on Pihlaja & Viitala 2018 ; Varhaiserityiskasvatus .
- Tenttikysymykset löytyvät moodlesta opintojakson alussa.
                    
Opetusmenetelmät
Kontaktitunnit , läsnäolovelvollisuus 80%
- Vuorovaikutuksellista luennointia
         - Sisältäen videoita ja pieniä ryhmätehtäviä
- Sovellettu akvaariotentti, josta ryhmätentti Kemi kontaktilla
Lisäksi voi tulla AC tallenne, jos ei ehditä asioita käydä kontaktitunneilla
Itsenäinen työskentely
- Soveltavaan akvaariokirjatenttiin valmistautuminen ja tentti 23.10.2020
- Oppimispäiväkirja luennoista
- Lapset puheeksi tehtävä
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin, mutta suppeasti, luettelomaisesti, suorina lainauksina tai referaattina. Osaamistavoitteet toteutuvat jossain määrin.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin. Osaamistavoitteet toteutuvat hyvin.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin erinomaisesti. Osaamistavoitteet toteutuvat erinomaisesti.
                    
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty (0):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin vähän. Osaamistavoitteet eivät toteudu.
                    
Esitietovaatimukset
NULL