Siirry suoraan sisältöön

Uudistuva johtajuus (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK242-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
22.01.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
Paikat
15 - 50
Koulutus
Master School
Opettajat
Maarit Tihinen
Merja Koikkalainen
Opintojakso
YAMK242

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa muuttuvassa työelämäkontekstissa kehittää omia kykyjään ja taitojaan johtajana ja asiantuntijana.
Opiskelija osaa analysoida ja reflektoida strategisia ajattelu- ja toimintatapojaan, löytää vahvuuksiaan ja muodostaa niiden avulla kehittymisen tavoitteitaan.
Opiskelija kehittää yhteistyötaitojaan ja monialaisessa ryhmässä toimimisen taitoja.
Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa tietoa omassa johtajana ja asiantuntijana kehittymisen prosessissa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kestävä kehitys

Sisältö

Itsensä johtaminen ja henkilökohtainen kehittyminen
Opiskelun ja uran suunnittelu
Ihmissuhdetaidot ja sosiaalinen ymmärrys
Arvopohjainen strateginen ajattelu
Johtamistaidot
Tekoälyn rooli johtajuuden tukena ja kumppanina

Aika ja paikka

Verkkotapaamiset Zoomissa
22.1.2026 klo 12.30 - 16.00
26.2.2026 klo 14.00 - 16.00
16.4.2026 klo 14.00 - 16.00
21.5.2026 klo 14.00 - 16.00

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa ja opintojakson aikana.



Oma tiedonhaku


Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan vuoden 2026 aikana.

Teemoitetut tehtävät
Asiantuntija-alustuksia
Yksilötyöskentelyä
Ryhmätyöskentelyä

Reflektiopäiväkirja

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osaa tunnistaa joitakin kehitysalueita ja pyrkii parantamaan taitojaan, mutta tarvitsee ohjausta ja tukea.
- osaa analysoida ja reflektoida strategisia ajattelu- ja toimintatapojaan pinnallisesti, mutta syvällisempi analyysi ja itsereflektio jäävät puutteellisiksi.
- osallistuu yhteiseen toimintaan, mutta ei aina aktiivisesti tai rakentavasti. Monialaisessa ryhmässä toimiminen vaatii vielä harjoittelua.
- osaa soveltaa hankkimaansa tietoa omassa kehittymisprosessissaan, mutta soveltaminen on satunnaista ja epäjohdonmukaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- tunnistaa kehittymisen tarpeensa ja asettaa selkeitä tavoitteita taitojensa parantamiseksi ja osoittaa kykyä suunnitella kehittymisen tulevaisuuteen tähtääviä kehittymistavoitteita.
- analysoi ja reflektoi strategisia ajattelu- ja toimintatapojaan monipuolisesti, tunnistaa vahvuuksiaan ja asettaa realistisia kehittymisen tavoitteita.
- toimii aktiivisesti ja rakentavasti monialaisessa ryhmässä ja edistää ryhmän yhteisiä tavoitteita.
- soveltaa hankkimaansa tietoa johdonmukaisesti ja tarkoituksenmukaisesti omassa kehittymisprosessissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osoittaa jatkuvaa ja itsenäistä kykyjen ja taitojen kehittämistä.
- analysoi ja reflektoi syvällisesti strategisia ajattelu- ja toimintatapojaan, tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittää innovatiivisia ratkaisuja kehittymisen tueksi.
- toimii erittäin aktiivisesti ja rakentavasti monialaisessa ryhmässä, osoittaen johtajuutta ja edistäen ryhmän tehokkuutta.
- soveltaa hankkimaansa tietoa luovasti ja strategisesti, edistäen omaa ja organisaation kehittymistä.

Siirry alkuun