Markkinoinnin suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: A31L0106OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.10.2025 - 31.12.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaat suunnitella yrityksen markkinointia ja kehittää markkinointiprosessia. Tiedät miten ja miksi kuluttajat tekevät ostopäätöksiä. Tiedät miten tehdään digitaalista markkinointia.
Sisältö
*kuluttajakäyttäytyminen
*markkinoinnin suunnittelu ja digitaallisuus
*markkinointiprosessi
*markkinointipäätösten vaikutusten arviointi
*opintojakso voi sisältää oppimisprojektin
Aika ja paikka
Luennot:
12.3 klo 9-11.15, klo 12.15-14.30
19.3 klo 9-11.15
25.3 klo 12.15-14.30
26.3 klo 9-11.15
2.4 klo 9-11.15
8.4 klo 9-11.15
9.4 klo 12.15-14.30
15.4 klo 12.15-14.30
16.4 klo 12.15-14.30
30.4 klo 9-11.15
6.5 klo 12.15-14.30
7.5 klo 9-11.15, klo 12.15-14.30
12.5 klo 9-11.15
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlen työtilassa
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso toteutetaan päiväopetuksena. Luennot sisältävät vaihtelevasti käytännönläheisiä tehtäviä, jotka tukevat oppimista, ja niiden aikana edistetään sekä ryhmä- että yksilötyöskentelyä. Moodlesta löytyy materiaaleja, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tehtävien palautukset pääasiassa 17.5.2026 mennessä.
Tehtäväkohtaiset ja tarkat tehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Moodlessa.
Opintojakso voi sisältää myös pakollisia tuntitehtäviä.
Uusintapäivät ovat seuraavat:
1. uusinta 2.8.2025
2. uusinta 18.10.2026
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = n. 27 h ajankäyttöä
Yhteensä opintojaksoon käytettävä aika on noin 135 h
Opiskelijan tulee varautua siihen, että osa tehtävistä suoritetaan pienryhmissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tunnistat osittain markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Tunnistat kuluttajan ostokäyttäymisen periaatteet.
Tunnistat digitaalisen markkinoinin toimintatavat.
Tiedät markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ymmärrät markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Ymmärrät kuluttajan ostokäyttäymisen periaatteet.
Tiedät digitaalisen markkinoinin toimintatavat.
Tiedät markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat toimia tiimissä huomioiden tiimin jäsenet, sekä osaat analysoida toimintaasi tiimissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärrät ja hallitset hyvin markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Osaat arvioida analyyttisesti kuluttajan ostokäyttäytymistä..
Ymmärrät ja osaat käyttää digitaalisia markkinoinin toimintatapoja.
Osaat analysoida markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat toimia tiimissä huomioiden tiimin jäsenet, sekä osaat analysoida toimintaasi tiimissä.
Olet tiimissä toimija, joka osaa viedä toimintaa kohti hyvää lopputulosta.