Marketing Planning (5cr)
Code: A31L0106OJ-3001
General information
- Enrollment
- 06.10.2025 - 31.12.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Degree Programme in Business Information Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaat suunnitella yrityksen markkinointia ja kehittää markkinointiprosessia. Tiedät miten ja miksi kuluttajat tekevät ostopäätöksiä. Tiedät miten tehdään digitaalista markkinointia.
Content
*kuluttajakäyttäytyminen
*markkinoinnin suunnittelu ja digitaallisuus
*markkinointiprosessi
*markkinointipäätösten vaikutusten arviointi
*opintojakso voi sisältää oppimisprojektin
Location and time
Luennot:
12.3 klo 9-11.15, klo 12.15-14.30
19.3 klo 9-11.15
25.3 klo 12.15-14.30
26.3 klo 9-11.15
2.4 klo 9-11.15
8.4 klo 9-11.15
9.4 klo 12.15-14.30
15.4 klo 12.15-14.30
16.4 klo 12.15-14.30
30.4 klo 9-11.15
6.5 klo 12.15-14.30
7.5 klo 9-11.15, klo 12.15-14.30
12.5 klo 9-11.15
Materials
Ilmoitetaan Moodlen työtilassa
Teaching methods
Tämä opintojakso toteutetaan päiväopetuksena. Luennot sisältävät vaihtelevasti käytännönläheisiä tehtäviä, jotka tukevat oppimista, ja niiden aikana edistetään sekä ryhmä- että yksilötyöskentelyä. Moodlesta löytyy materiaaleja, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.
Employer connections
Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.
Exam schedules
Tehtävien palautukset pääasiassa 17.5.2026 mennessä.
Tehtäväkohtaiset ja tarkat tehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Moodlessa.
Opintojakso voi sisältää myös pakollisia tuntitehtäviä.
Uusintapäivät ovat seuraavat:
1. uusinta 2.8.2025
2. uusinta 18.10.2026
Student workload
1 op = n. 27 h ajankäyttöä
Yhteensä opintojaksoon käytettävä aika on noin 135 h
Opiskelijan tulee varautua siihen, että osa tehtävistä suoritetaan pienryhmissä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat osittain markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Tunnistat kuluttajan ostokäyttäymisen periaatteet.
Tunnistat digitaalisen markkinoinin toimintatavat.
Tiedät markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Assessment criteria, good (3)
Ymmärrät markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Ymmärrät kuluttajan ostokäyttäymisen periaatteet.
Tiedät digitaalisen markkinoinin toimintatavat.
Tiedät markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat toimia tiimissä huomioiden tiimin jäsenet, sekä osaat analysoida toimintaasi tiimissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Ymmärrät ja hallitset hyvin markkinointiprosessin ja asiat, jotka liittyvät markkinointiin.
Osaat arvioida analyyttisesti kuluttajan ostokäyttäytymistä..
Ymmärrät ja osaat käyttää digitaalisia markkinoinin toimintatapoja.
Osaat analysoida markkinointipäätösten vaikutuksen yrityksen toimintaan.
Osaat toimia tiimissä huomioiden tiimin jäsenet, sekä osaat analysoida toimintaasi tiimissä.
Olet tiimissä toimija, joka osaa viedä toimintaa kohti hyvää lopputulosta.