Siirry suoraan sisältöön

Experimental Winter Art (4op)

Toteutuksen tunnus: UKUV2002V24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.12.2025 - 15.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
22.01.2026 - 26.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Yliopisto, Yliopistonkatu 8, Rovaniemi
Opetuskielet
englanti
Paikat
7 - 30
Opettajat
Antti Stöckell
Vastuuopettaja
Antti Stöckell
Opintojakso
UKUV2002V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-tarkastella talven luonnontieteellisiä, esteettisiä ja kulttuurisia merkityksiä talvitaiteen lähtökohtina
-hyödyntää talven muuttuvia olosuhteita ja ilmiöitä taiteellisessa työskentelyssään ja ilmaisussaan
-dokumentoida hetkellisiä ja tilapäisiä talvitaiteen teoksia erilaisissa olosuhteissa

Toteutustavat

Johdantoluento 3 tuntia. Harjoitukset 7 tuntia. Itsenäinen toteutus yksin tai pienryhmissä 40 tuntia. Loppukritiikki 3 tuntia.
Opetus järjestetään lähiopetuksena. Lähiopetuksen lisäksi toteutuksella on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä ja opiskelua.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luennoille. Annettujen tehtävien suorittaminen.

Sisältö

Talvi kokemuksellisena ilmiönä. Kokeellinen ja hetkellinen talvitaide. Katoavien teosten dokumentointi.

Oppimateriaalit

Huhmarniemi, M. & Jokela, T. & Vuorjoki, S. (2003): Talven taidetta. Winter Art.



Huhmarniemi, M. & Jokela, T. & Vuorjoki, S. (2004): Talven tuntemus. Sense of Winter.



Stöckell, A. (2021). Living With the Snow In the Landscape. Artikkeli teoksessa E. Härkönen, T. Jokela & M. Gårdvik (toim.) Online Living In Landscapes: The Spring School 2021 (s. 68-86). Lapin yliopisto.



Stöckell, A. (2020). Uhanalainen lumi, muuttuva talvi. Artikkeli teoksessa T. Jokela, S. Nikula & J. Häkkilä (toim.) Puheenvuoroja arktisesta taiteesta ja muotoilusta (s. 130-137). Lapin yliopisto.


Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYVÄKSYTTY
Osallistuminen työpajan kaikkiin vaiheisiin on aktiivista.Suoritus vastaa tehtävänantoa, Talvitaiteesta yhteisötaiteena on muodostunut kokonaiskuva.Osallistuminen osoittaa taitoa tehdä talvitaidetta yhteisöissä.

TÄYDENNETTÄVÄ
Työpajatyöskentelyyn osallistuminen on liian vähäistä tai raportointi puutteellista/tekemättä.

HYLÄTTY
Opiskelija ei saavuta työpajalle asetettuja tavoitteita. Opiskelijan toiminnassa vakavia puutteita jaongelmia. Opiskelijan työskentely ei suorituksen täydentämisestä huolimatta vastaa työpajalle asetettuja tavoitteita tai opiskelija toistuvasti laiminlyö sovittuja tehtäviä.

Siirry alkuun