Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: R504TL300-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
10.09.2025 - 03.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Jorma Mölläri
Samuli Valkama
Sanni Mustonen
Jaakko Lahtinen
Vastuuopettaja
Sanni Mustonen
Ryhmät
R54T22S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2022
R54T23S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
Opintojakso
R504TL300

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan

Sisältö

Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään

Esitietovaatimukset

Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.

Siirry alkuun