Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoinnista liiketoimintaa (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK263-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2025 - 31.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
14.04.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
Paikat
15 - 40
Koulutus
Hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden tuotteistamisen asiantuntija
Opettajat
Tuulikki Keskitalo
Minna Murto-Unkila
Vastuuopettaja
Tuulikki Keskitalo
Opintojakso
YAMK263

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa asiakaslähtöisen suunnittelun ja testauksen menetelmiä tulevaisuuden hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden kehittämisessä sekä analysoida saatuja tuloksia.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa ennakoinnin työkalua osana tuotteistamisprosessia.
Opiskelija osaa hyödyntää teknologian ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia tuotekehityksessä.
Hän ymmärtää hinnoittelun ja tuotesuojauksen merkityksen osana kaupallistamisen prosessia.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, kestävä kehitys, asiakaslähtöinen liiketoimintaosaaminen

Sisältö

- Asiakaslähtöisten hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden kehittämisen, innovaatioiden ja palvelumuotoilun prosessit, menetelmät ja työkalut
- Asiakaskeskeinen ja osallistava palveluiden kehittäminen
- Asiakaskokemusten arviointimenetelmät ja asiakaslähtöinen tuotetestaus
- Kaupallistaminen ja ennakoinnin työkalut
- Hinnoittelu ja tuotesuojaus

Aika ja paikka

14.4. 9-13 (Zoom)
5.5. 14-16 (Zoom)
26.5. 16-20 (Zoom)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5op:tä, joka vastaa 135 opiskelutuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

T1-T2
Kehittämistehtävässään opiskelija osaa soveltaa asiakaslähtöisen suunnittelun ja testauksen menetelmiä tulevaisuuden hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden kehittämisessä.
Hän osaa analysoida saatuja tuloksia kehittämistehtävässään.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa ennakoinnin työkalua osana tuotteistamisprosessia laatimassaan kehittämistehtävässä.
Opiskelija osaa hyödyntää tekemässään kehittämistehtävässä teknologian ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia tuotekehityksessä.
Hän ymmärtää hinnoittelun ja tuotesuojauksen merkityksen osana kaupallistamisen prosessia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

T3-T4
Kehittämistehtävässään opiskelija osaa soveltaa ja analysoida asiakaslähtöisen suunnittelun ja testauksen menetelmiä tulevaisuuden hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden kehittämisessä.
Hän osaa analysoida ja arvioida saatuja tuloksia kehittämistehtävässään.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa ennakoinnin työkalua osana tuotteistamisprosessia sekä arvioida valintojaan laatimassaan kehittämistehtävässä.
Opiskelija osaa hyödyntää ja analysoida tekemässään kehittämistehtävässä teknologian ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia tuotekehityksessä.
Hän osaa soveltaa hinnoittelua ja tuotesuojausta osana kaupallistamisen prosessia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

T5
Kehittämistehtävässään opiskelija osaa soveltaa ja kriittisesti analysoida asiakaslähtöisen suunnittelun ja testauksen menetelmiä tulevaisuuden hyvinvointi- ja liikuntapalveluiden kehittämisessä.
Hän osaa kriittisesti analysoida ja arvioida saatuja tuloksia kehittämistehtävässään.
Opiskelija osaa soveltaa erilaisia ennakoinnin työkaluja osana tuotteistamisprosessia sekä kriittisesti arvioida valintojaan laatimassaan kehittämistehtävässä.
Opiskelija osaa soveltaa ja kriittisesti analysoida tekemässään kehittämistehtävässä teknologian ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia ja haasteita tuotekehityksessä.
Hän osaa soveltaa hinnoittelua ja tuotesuojausta osana kaupallistamisen prosessia sekä arvioida tehtyjä valintoja kehittämistehtävässään.

Siirry alkuun