Siirry suoraan sisältöön

Menesty myynnillä ja markkinoinnilla (5 op)

Toteutuksen tunnus: YRIT201-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 19.02.2025

Ajoitus

20.02.2025 - 30.03.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 55

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi

Opettaja

  • Esa Posio
  • Kati Koivunen

Vastuuhenkilö

Esa Posio

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen:
• sinä tunnistat markkinoinnin ja myynnin roolin ja merkityksen liikeideasi toteutuksessa ja liiketoiminnan suunnittelussa
• sinä osaat suunnitella ja toteuttaa vakuuttavan myyntipuheen
• sinä tunnistat brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan brändiluonnoksen liikeideallesi
• sinä osaat laatia alustavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi

Sisältö

Sisältöteemat

1. Markkinointi ja myynti oman liikeidean toteutuksessa ja liiketoiminnan suunnittelussa
o Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
o Kohderyhmäajattelu liiketoiminnan suunnittelussa
o Myyntiprosessin vaiheet liiketoiminnan suunnittelussa
o Vakuuttava myyntipuhe omasta liikeideasta
o Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen oman liiketoiminnan suunnittelussa
o Data-analytiikan huomioiminen markkinoinnissa
o Jakelukanavavaihtoehdot oman liiketoiminnan suunnittelussa

2. Oman liikeidean brändääminen
o Brändin rakentaminen osana liikeidean rakentamista
o Tarinallistaminen osana liikeidean rakentamista
a. Immateriaalioikeuksien huomioiminen brändin suunnittelussa ja markkinoinnissa

Oppimateriaalit

Annetaan kurssin aikana.

Opetusmenetelmät

Luennot, tehtävät, seminaarit ja -esitykset verkossa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei ole tenttejä, vain oppimistehtävä ja sen esittely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole mahdollista kurssin toteutustavasta johtuen.

Lisätietoja opiskelijoille

Osio 1 valmistaa tähän osioon 2.

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#4590

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Sinä tiedostat markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä tiedostat brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Sinä osaat suunnitella ja toteuttaa vakuuttavan myyntipuheen liikeideastasi.

Taso 2
Sinä tiedät markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä tiedät brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan ja soveltuvan brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan ja soveltuvan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Sinä ymmärrät markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä ymmärrät brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan ja perustellun brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan ja perustellun markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.

Taso 4
Sinä hyödynnät markkinointia ja myyntiä liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä osaa arvioida brändin ja tarinallistamisen merkitystä sekä brändiluonnoksen toimivuutta osana liikeidean suunnittelua.
Sinä osaat laatia alustavan ja kattavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Sinä hyödynnät markkinointia ja myyntiä laaja-alaisesti liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä osaat analysoida brändin ja tarinallistamisen merkitystä sekä brändiluonnoksen toimivuutta osana liikeidean suunnittelua.
Sinä osaat laatia alustavan ja yksityiskohtaisen markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.