Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan pelillistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T193OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.03.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
22.09.2025 - 19.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 45
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Pia Keränen
Vastuuopettaja
Pia Keränen
Ryhmät
TA42T24K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2024
T42T24K
Tradenomi (AMK) tietojenkäsittely, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
T42T24S
Tradenomi (AMK) tietojenkäsittely, XBIT-akatemia, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
Opintojakso
T42T193OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät pelillistämisen peruskäsitteitä, menetelmiä ja sen soveltamista liiketoimin. Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen

Toteutustavat

Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.

Suoritustavat

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Sisältö

Aiemmin hankittua osaamista sovelletaan projektissa, jossa pelillistetään liiketoimintaan liittyvää toimintaa (esimerkiksi markkinointikampanja).

- Pellistämisen periaatteet, käytännöt ja menetelmät
- Toteutetaan jokin liiketoiminnan pelillistämisprojekti soveltamalla aikaisemmin opittuja ohjelmointitaitoja
- Sovelletaan projektinhallinnan teoriaa.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa


Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Osaat suunnitella pelillistämistä hyödyntävän projektin

Tyydyttävä 2
Osaat toteuttaa pelillistämisen vaatimia osia osana projektitiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen ohjatusti

Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen itsenäisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa monipuolisen liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen.

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmointi/ohjelmointitaitoja tai vähintään AR/VR-osaamista

Siirry alkuun