Siirry suoraan sisältöön

Strategisen johtamisen mallit ja työkalut (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L139OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

27.02.2025 - 09.03.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous T

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Tornio

Opettaja

  • Tradenomikoulutus, liiketalous AMK

Opiskelijaryhmät

  • TA31L23S
    Tradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät yrityksen strategisen johtamisen kokonaisuuden ja sen ydinhaasteet. Osaat käyttää yrityksen johtamisen ydinhaasteisin sopivia strategiatyökaluja ja –malleja. Osaat kerätä relevanttia tietoa sekä analysoida ja yhdistellä sitä tarkoituksenmukaisimman strategiavalinnan tekemiseksi. Osaat laatia suunnitelman osallistavasta strategiaprosessista. Ymmärrät, kuinka sitoutat sidosryhmiä yrityksen strategiaan.

Sisältö

*strategiset työkalut ja mallit
*strategiaprosessi
* tietojen kerääminen ja analysointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tunnistat yrityksen johtamisen kokonaisuuden ja sen yhdinhaasteet. Tiedät, miten laaditaan suunnitelma strategiaprosessista. Osaat kerätä tietoa strategiavalinnan tekemiseksi. Tunnistat asioita, miten sitoutetaan sidosryhmät strategiaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Tiedät yrityksen johtamisen kokonaisuuden ja sen yhdinhaasteet. Osaat laatia suunnitelman strategiaprosessista ja osaat käyttää yrityksen johtamisen ydinhaasteisin strategiatyökaluja ja –malleja.
Osaat kerätä tietoa sekä analysoida ja yhdistellä sitä strategiavalinnan tekemiseksi. Tiedät miten sitoutetaan sidosryhmät strategiaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat kuvata analyyttisesti yrityksen johtamisen kokonaisuuden ja sen yhdinhaasteet. Osaat laatia analyyttisen suunnitelman osallistavasta strategiaprosessista ja osaat käyttää erinomaisesti yrityksen johtamisen ydinhaasteisin sopivia strategiatyökaluja ja –malleja. Osaat kerätä relevanttia tietoa sekä analysoida ja yhdistellä sitä tarkoituksenmukaisimman strategiavalinnan tekemiseksi. Kykenet sitouttamaan sidosryhmät strategiaan.