Sisältömarkkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: T31L109OJ-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.03.2025 - 11.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.08.2025 - 05.10.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaa luoda laskeutumissivuja eri tarkoituksiin ja kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.
                    
Suoritustavat
Monimuoto-opetus
                    
Sisältö
* A/B-testaus
* sisältömarkkinointi
* sisältöstrategia ja suunnitelma
* mittausmenetelmät
                    
Aika ja paikka
Opetus Zoomissa 12.8.- 26.8. välisenä aikana. Zoom istunnot tallennetaan. Tunnit voivat sisältää luentoja, ryhmätöitä, itsnäistä opiskelua sekä erilaisia tehtäviä. Tunnit Zoomissa 12.8., 19.8., 21.8. ja 26.8.
                    
Oppimateriaalit
Rummukainen, M., Hakola, I., & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Alma Talent.
Opintojaksolla ilmoitetaan muista mahdollisista opintomateriaaleista
Opetusmenetelmät
Opetus pääsääntöisesti Zoom-työtilassa etäopetuksena.
Kirjallisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.
                    
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.
Uusintapäivät ovat seuraavat:
1. uusinta 26.10.2025
2. uusinta 8.3.2026
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tunnistat  joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat  joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat  luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat  joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Tunnistat  keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat  laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat  luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat  keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tunnistat  inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat  laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat  luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat  sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.
                    
Lisätiedot
Zoom istunnot aina klo 14.00 - 17.00 seuraavina päivinä:
12.8.
19.8.
21.8.
26.8.
Xbit akatemia suorittaa tämän opintojakson täysin verkossa. Monimuodolle ja Xbit akatemialle täysin sama sisältö ja toteutus.
                    
