Visuaalinen osaaminen 1: kuva (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L104OJ-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.04.2025 - 11.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettaja
- Pia Keränen
Vastuuhenkilö
Pia Keränen
Opiskelijaryhmät
-
TA31L24KTradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2024
-
T31L24STradenomi (AMK) liiketalous, XBIT-akatemia, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
-
T31L24KTradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kuvallisen ilmaisun ja visuaalisen suunnittelun perusteet. Tuntee digitaalisen valokuvauksen hyvät käytännöt ja ketterät menetelmät sekä osaa käyttää keskeisiä sovelluksia. Osaa luoda brändin visuaalista ilmettä toteuttavia kuvamateriaaleja. Osaa tuottaa ja käsitellä kuvamateriaalia verkkopalveluun, verkkokauppaan ja sosiaaliseen mediaan eri tarkoituksia varten. Osaa hankkia kuvamateriaalia ja grafiikkaa sekä osaa huomioida tekijänoikeudet.
Sisältö
- kuvallinen ilmaisu
- digitaalinen valokuvaus
- kuvamateriaali verkkopalveluun
- tekijänoikeudet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä perustasolla. Sisältö on valitun kanavan kannalta pääosin toimivaa. Sisältö on liitettävissä brändiin. Tunnet visuaalisen sisällön hankkimisen periaatteet. Tiedät kuvamateriaalin tekijänoikeuksiin liittyvät keskeiset seikat.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä hyvällä tasolla. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Sisältö on brändin kannalta relevanttia. Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat. Osaat huomioida kuvamateriaalin tekijänoikeudet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä erinomaisesti. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda luovia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä ja sen tavoitteita. Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat. Osaat huomioida kuvamateriaalin tekijänoikeudet.