Siirry suoraan sisältöön

Kuluttajakäyttäytyminen, Avoin yliopisto (5 op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1102V24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.08.2024 - 07.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.10.2024 - 30.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin yliopisto
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 300
Opettajat
Marko Rintala
Vastuuopettaja
Helena Aho
Ryhmät
ONLINE-AVOIN
Avoin yliopisto online
Opintojakso
YMAR1102V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kulutuksen ja kuluttajuuden merkityksen yhteiskunnassa ja liiketoiminnassa
- selittää kuluttajapsykologian keskeiset käsitteet
- selittää kuluttajan päätöksentekoprosessit
- kuvailla kuluttajaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä
- kuvailla innovaatioiden leviämistä ja symbolista kulutusta
- tunnistaa etiikan ja yhteiskuntavastuun merkityksen kulutusyhteiskunnassa.

Toteutustavat

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Suoritustavat

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Sisältö

Kulutusyhteiskunta ja kuluttaminen, motiovaatio, havaitsemisprosessi, muisti, asenteet, päätöksentekoprosessi, sosiaaliset vaikutukset, kuluttajien diversiteetti, kotitaloudet, sosiaaliluokat, psykografia, innovaatiot, symbolinen kulutus, markkinoinnin etiikka, yhteiskuntavastuu.

Oppimateriaalit

Hoyer, Wayne D. ym. (2013) Consumer behavior, 6th international edition.


Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Esitietovaatimukset

Suositellaan YMAR1101 Markkinoinnin perusteet

Lisätiedot

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.Opintojaksolle ilmoittaudutaan verkkokaupassa, opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat Pepissä opintojakson toteutukselle.

Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille nimellä:
Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2024-2025:
Kirjautumisavain: markperus25

Siirry alkuun