Siirry suoraan sisältöön

Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: R300BN129-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 16.03.2025

Ajoitus

17.03.2025 - 20.04.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

2.5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi

Opettaja

  • Liiketalouden koulutus, Liiketalous, Rovaniemi AMK
  • Kati Koivunen

Vastuuhenkilö

Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät

  • R31L23SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023

Tavoitteet

Opiskelija tietää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Hän osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.

Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, johtaminen

Sisältö

Merkityksellisyyden johtaminen

Brändin rakentaminen ja johtaminen

Riskit

Vastuullisuusviestintä

Vastuullisuus osana brändiä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija tietää ja osaa kuvata merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa ohjeiden avulla arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.

Taso 2
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija ymmärtää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija ymmärtää laajalaisesti strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija hallitsee strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija hallitsee brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa analysoida eri näkökulmat huomioiden brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.

Taso 4
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee laajalaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa kriittisesti analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija osaa analysoida vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty: Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.