Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R300BN129-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 16.03.2025
Ajoitus
17.03.2025 - 20.04.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
2.5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Liiketalouden koulutus, Liiketalous, Rovaniemi AMK
- Kati Koivunen
Vastuuhenkilö
Kati Koivunen
Opiskelijaryhmät
-
R31L23SATradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023
Tavoitteet
Opiskelija tietää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Hän osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.
Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, johtaminen
Sisältö
Merkityksellisyyden johtaminen
Brändin rakentaminen ja johtaminen
Riskit
Vastuullisuusviestintä
Vastuullisuus osana brändiä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija tietää ja osaa kuvata merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa ohjeiden avulla arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 2
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija ymmärtää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija ymmärtää laajalaisesti strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija hallitsee strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija hallitsee brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa analysoida eri näkökulmat huomioiden brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 4
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee laajalaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa kriittisesti analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija osaa analysoida vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty/hylätty: Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.