Yhteiskunnallinen markkinointi (kesäopinto) (5 op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1206-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.04.2024 - 12.06.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.06.2024 - 31.08.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Ossi Vuorilampi
- Opintojakso
- YMAR1206
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä kolmannen sektorin merkitystä ja erityispiirteitä
- soveltaa markkinoinnillista ajattelua kolmannen sektorin ja julkisen sektorin organisaatioissa
- suunnitella ja johtaa varainhankintaa ja vapaaehtoistoimintaa
- suunnitella ja johtaa sosiaalisen markkinoinnin kampanjoita.
Toteutustavat
Luennot (24 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Suoritustavat
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja molemmat kirjat.
Sisältö
Kolmas sektori, yhteiskunnallinen markkinointiajattelu, markkinoinnin kilpailukeinot kolmannella sektorilla, sosiaalinen markkinointi, strateginen markkinointisuunnitelma, sosiaalisen markkinoinnin kilpailukeinot, sosiaalisen markkinoinnin strategiat, varainhankinta, taiteen markkinointi, koulutuksen markkinointi, terveydenhoidon markkinointi, sosiaalinen yrittäjyys, vapaaehtoistoiminta, julkisen sektorin markkinointi.
Aika ja paikka
Ilmoittautuminen Pepissä 12.6. mennessä.
Oppimateriaalit
Lee, Nancy R. & Kotler, Philip (2016) Social Marketing: Changing Behaviors for Good, 5th ed. Sargeant, Adrian (2009) Marketing management for nonprofit organizations.
Opetusmenetelmät
Esseesuoritus, opettaja lähettää ohjeet ilmoittautuneille.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Esitietovaatimukset
YMAR1103 Palvelujen markkinointi
Lisätiedot
Edellytys: YMAR1101 Markkinoinnin perusteet