Marketing and Customer Service (5 cr)
Code: R601ML118-3002
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 05.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Natural Resources, Agronomist
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Bachelor of Natural Resources, Agronomist
- Teachers
- Aija Hentilä
- Tuija Haapasalmi
- Teacher in charge
- Aija Hentilä
- Groups
-
RA61M23SBachelor of Natural Resources, Agronomist (Blended Studies), Rovaniemi, Autumn 2023
- Course
- R601ML118
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin uusiutuminen
- Markkinointiympäristö, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Asiakaslähtöisen markkinointi
- Asiakasarvo
- Markkinoinnin suunnittelu
- Henkilöstö ja asiakaspalvelu
- Markkinointiviestintä kilpailukeinona
- Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
- Tuloksellinen myyntityö
- Palveluliiketoiminnan mallit
Objective
Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen markkinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttuessa
- Tietää markkinointiym-päristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden segmentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalvelun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpailukeinot.
- Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoinnin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.
Content
Markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin uusiutuminen
Markkinointiympäristö, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Asiakaslähtöisen markkinoinnin sisältö ja tehtävät, sisäinen markkinointi. Arvon luominen asiakkaalle, arvolupauskanvaasi. Asiakkuuksien hallinta.
Markkinoinnin suunnittelu, markkinointistrategia ja kilpailukeinot, markkinointisuunnitelman laadinta.
Henkilöstö ja asiakaspalvelu ja sen kehittäminen kilpailukeinona, palvelualustat ja niillä toimiminen
Tuote- ja tarjooma kilpailukeinona, hinta kilpailukeinona
Saatavuus kilpailukeinona, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Markkinointiviestintä kilpailukeinona
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Tuloksellinen myyntityö: Myyntityön muodot, myyjän tehtävät ja ominaisuudet, myyntityön vaiheet, asiakaskontakteissa toimiminen, myynnin etiikka
Palveluliiketoiminnan mallit, palvelujen suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu, palvelun laatu
Opintojakso sisältää viestintää 1 op.
Location and time
Kevät 2025.
Materials
Opettajien Moodlessa jakama materiaali.
Teaching methods
Etäluentoja ja suullisia sekä kirjallisia tehtäviä yksin sekä ryhmissä
Exam schedules
Opintojaksolla ei tenttiä.
Completion alternatives
Sovittava opettajien kanssa tapauskohtaisesti ennen opintojakson alkua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
Opiskelija tuntee markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun perusteita ja niiden merkityksiä yritystoiminnassa. Asennoitumisessa on kehitettävää.
Assessment criteria, good (3)
3-4
Opiskelija tuntee kattavasti ja syvällisesti markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun perusteita ja niiden merkityksiä yritystoiminnassa. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Opiskelija tuntee kattavasti ja syvällisesti markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun perusteita ja niiden merkityksiä metsätalousinsinöörin ja agrologin tehtävissä. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat erinomaisella tasolla.