Skip to main content

Knowledge and Digitalization in Management and Governance (5 cr)

Code: HAJO1205-3006

General information


Enrollment
29.04.2024 - 31.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.06.2024 - 31.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Marjo Suhonen
Course
HAJO1205

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määrittää tietoon ja digitalisaatioon liittyvät peruskäsitteet
- analysoida informaatio- ja kommunikaatioteknologian merkitystä yhteiskunnassa ja innovaatiotoiminnassa
- hahmottaa tiedon, tietoperustaisuuden ja digitalisaation merkityksen johtamisessa, hallinnossa ja julkisrahoitteisten palveluiden tuotannossa
- soveltaa teoreettista kirjallisuutta ja tuoretta tutkimustietoa oppimistehtävässään.

Execution methods

Kontaktiopetus (20 h), sisältäen verkkoluennot ja ohjatun työpajatyöskentelyn. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen ja artikkeleihin.

Accomplishment methods

Oppimistehtävä (ohjepituus 10 sivua), jossa hyödynnetään opintojakson kirjallisuuspaketista vähintään kahta kirjaa, artikkelipaketista vähintään kahta artikkelia, ja vähintään kahta opiskelijan valitsemaa artikkelia, sekä kontaktiopetuksen sisältöjä.

Content

Tiedon ja digtaalisuuden keskeiset käsitteet ja sovellusalueet sekä keskeiset teoreettiset lähtökohdat.

Location and time

Kokonaan itsenäisenä opiskeluna. Ohje on lähetetty ilmoittautuneiden sähköpostiin 11.6.24.

Materials

Connolly, I., Palmer, M., Barton, H. & Kirwan, G. (2016). An Introduction to Cyberpsychology. Routledge. Heeks, R. (2016). Implementing and Managing eGovernment: An International Text. Sage. Plesner, U. & Husted, E. (2019). Digital Organizing: Revisiting Themes in Organization Studies. Macmillan International Higher Education. Hislop, D., Bosua, R. & Helms, R. (2018). Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction. Oxford University Press. Lips, M. (2019). Digital Government. Managing Public Sector Reform in the Digital Era. Routledge. Opettajan Moodlessa ilmoittama artikkelikokoelma. Opiskelijan itse valitsemat tieteelliset artikkelit.


Teaching methods

Kokonaan itsenäisenä opiskeluna. Ohje on lähetetty ilmoittautuneiden sähköpostiin 11.6.24.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

ORJO1100 Organisaatioiden ja työyhteisöjen johtamisen perusopinnot tai HAJO1100 Hallintotieteiden ja johtamisen perusopinnot

Further information

Kokonaan itsenäisenä opiskeluna. Ohje on lähetetty ilmoittautuneiden sähköpostiin 11.6.24.

Go back to top of page