Menesty myynnillä ja markkinoinnilla (5op)
Toteutuksen tunnus: YRIT201-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.04.2024 - 01.09.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.10.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Vastuuopettaja
- Esa Posio
- Opintojakso
- YRIT201
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen:
• sinä tunnistat markkinoinnin ja myynnin roolin ja merkityksen liikeideasi toteutuksessa ja liiketoiminnan suunnittelussa
• sinä osaat suunnitella ja toteuttaa vakuuttavan myyntipuheen
• sinä tunnistat brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan brändiluonnoksen liikeideallesi
• sinä osaat laatia alustavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi
Sisältö
Sisältöteemat
1. Markkinointi ja myynti oman liikeidean toteutuksessa ja liiketoiminnan suunnittelussa
o Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
o Kohderyhmäajattelu liiketoiminnan suunnittelussa
o Myyntiprosessin vaiheet liiketoiminnan suunnittelussa
o Vakuuttava myyntipuhe omasta liikeideasta
o Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen oman liiketoiminnan suunnittelussa
o Data-analytiikan huomioiminen markkinoinnissa
o Jakelukanavavaihtoehdot oman liiketoiminnan suunnittelussa
2. Oman liikeidean brändääminen
o Brändin rakentaminen osana liikeidean rakentamista
o Tarinallistaminen osana liikeidean rakentamista
a. Immateriaalioikeuksien huomioiminen brändin suunnittelussa ja markkinoinnissa
Aika ja paikka
Syksy 2024; aloitus lokakuussa 2024
- Tarkka aikataulutus ilmoitetaan myöhemmin
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan verkossa. Verkossa tapahtuvat aikataulutetetut lähikontaktit aikataulutetaan lukujärjestykseem. OPintojaksoon sisältyy myös itsenäisiä suorituksia/työskentelyä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Sinä tiedostat markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä tiedostat brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Sinä osaat suunnitella ja toteuttaa vakuuttavan myyntipuheen liikeideastasi.
Taso 2
Sinä tiedät markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä tiedät brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan ja soveltuvan brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan ja soveltuvan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Sinä ymmärrät markkinoinnin ja myynnin roolin ja näiden merkityksen liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä ymmärrät brändin ja tarinallistamisen merkityksen sekä osaat laatia alustavan ja perustellun brändiluonnoksen liikeideallesi.
Sinä osaat laatia alustavan ja perustellun markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Taso 4
Sinä hyödynnät markkinointia ja myyntiä liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä osaa arvioida brändin ja tarinallistamisen merkitystä sekä brändiluonnoksen toimivuutta osana liikeidean suunnittelua.
Sinä osaat laatia alustavan ja kattavan markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Sinä hyödynnät markkinointia ja myyntiä laaja-alaisesti liikeideasi suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sinä osaat analysoida brändin ja tarinallistamisen merkitystä sekä brändiluonnoksen toimivuutta osana liikeidean suunnittelua.
Sinä osaat laatia alustavan ja yksityiskohtaisen markkinoinnin ja myynnin suunnitelman liikeideallesi.
Lisätiedot
Sisältöteemat:
Sisältöteemat
Markkinointi ja myynti oman liikeidean toteutuksessa ja liiketoiminnan suunnittelussa
o Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
o Kohderyhmäajattelu liiketoiminnan suunnittelussa
o Myyntiprosessin vaiheet liiketoiminnan suunnittelussa
o Vakuuttava myyntipuhe omasta liikeideasta
o Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen oman liiketoiminnan suunnittelussa
o Data-analytiikan huomioiminen markkinoinnissa
o Jakelukanavavaihtoehdot oman liiketoiminnan suunnittelussa
Oman liikeidean brändääminen
o Brändin rakentaminen osana liikeidean rakentamista
o Tarinallistaminen osana liikeidean rakentamista
a. Immateriaalioikeuksien huomioiminen brändin suunnittelussa ja markkinoinnissa
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#3701