Development task in Public Health Nursing (5 cr)
Code: R702TL13OJ-3009
General information
- Enrollment
-
24.03.2025 - 10.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
11.08.2025 - 28.09.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing, Rovaniemi
- Teachers
- Noora Majava
- Teacher in charge
- Sirpa Kaukiainen
- Groups
-
RA72T23SBachelor of Health Care, Public Health Nurse (blended studies), Rovaniemi, Autumn 2023
- Course
- R702TL13OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Opintojakson Info Teamsissa ke 11.8.2025 16.30-17.30 (tallennetaan)
Aikataulu:
Moodle aukeaa noin viikko ennen opintojakson virallista alkamispäivää (opintojakso alkaa 11.8.2025)
Opintojakso ei sisällä lähiopetuspäiviä eikä aikaan sidottua opetusta.
Kehittämistehtävän ideapaperin palautus 24.8.2025 mennessä. Palautuksen jälkeen saat palautteen ideapaperista ja sovitaan yksilöllisestä ohjauksesta.
Valmiin kehittämistehtävän viimeinen palautuspäivämäärä viimeistään 5.12.2025 Voi palauttaa aikaisemminkin.
Materials
Korhonen A, Jylhä V, Korhonen T, Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin.
Hoitotyön tutkimussäätiö & Skhole, Nordestedt. Korhonen T, Holopainen A, Kanerva AM, Petman S, Haavisto E. 2020. The role of ward managers when developing consistent evidence-based practices in long-term care facility: A qualitative study. The Malaysian Journal of Nursing 11(4), 54-62. Saatavissa: https://ejournal.lucp.net/index.php/mjn/article/view/994/1118
Korhonen T, Holopainen A, Kejonen P, Meretoja R, Eriksson E, Korhonen A. Hoitotyöntekijän tärkeä rooli näyttöön perustuvassa toiminnassa. Tutkiva Hoitotyö 2015, 13 (1); 44-51.
Hoitotyön tutkimussäätiö. Osoitteessa: https://hotus.fi/
Teaching methods
Itsenäinen ja verkkotyöskentely
Keittämistehtävä työelämässä
Student workload
135 h = 5 op
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1-2)
Osaat kuvata terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Nimeät terveydenhoitajatyön kehittämistarpeita näyttöön perustuen.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamisesi.
Tunnistat terveydenhoitajatyön kehittämiskohteita yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4)
Sovellat keskeisiä terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Osaat kuvata terveydenhoitajatyön laadun kehittämistarpeita näyttöön perustuen ja hyödyntää laatusuosituksia työssäsi.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio-ja tutkimusosaamisesi ja vahvistat niitä ohjatusti terveyden edistämisen asiantuntijatehtävissä.
Kehität terveydenhoitajatyötä yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5)
Osaat soveltaa terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Osaat kehittää terveydenhoitajatyön laatua näyttöön perustuen ja hyödyntää laatusuosituksia työssäsi.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio-ja tutkimusosaamisesi ja vahvistat niitä terveyden edistämisen asiantuntijatehtävissä.
Kehität terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.
Qualifications
NULL
Further information
Terveydenhoitotyön kehittämistehtävä tehdään käytännön työelämälle haluamallesi th työn alueelle tai artikkelin kirjoittaminen johonkin ammattialanlehteen tai julkaisuun