Mediakasvatuksen kirjallisuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: MKAS2223V24-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.08.2024 - 31.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2024 - 31.07.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kasvatustieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Heli Ruokamo
- Satu-Maarit Korte
- Marja-Riitta Maasilta
- Ryhmät
-
ONLINE-KasvatustiedeOnline kasvatustiede
- Opintojakso
- MKAS2223V24
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tentin jälkeen opiskelija:
- osaa tunnistaa mediakasvatuksen monitieteisiä teoreettisia lähtökohtia ja vetää yhteen tutkimustuloksia
- ymmärtää mediakasvatuksen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä
- osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia ja osaa argumentoida ja kirjoittaa omaa tieteenalaansa koskevista asioista
- ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
Toteutustavat
Opetusprofiili ETÄ 2. Kirjatentti.
Itsenäistä työskentelyä 135h
Suoritustavat
Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan mediakasvatuksen keskeisiin osa-alueisiin: media opetuksessa ja oppimisessa, media yhteiskunnassa sekä media ja psykososiaalinen hyvinvointi.
Oppimateriaalit
Opetusmenetelmät
Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
0
Opiskelija ei osaa nimetä mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia eikä tunne niihin liittyviä pääkäsitteitä. Opiskelija ei osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
1
Opiskelija osaa mainita joitain valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia ja tuntee joitain pääkäsitteitä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida joitain mediakasvatuksen näkökulmia.
2
Opiskelija tuntee jonkin verran valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee joitain valitsemiensa alojen pääkäsitteitä, mutta ei osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3
Opiskelija tuntee valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
4
Opiskelija tuntee kiitettävästi valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee useita valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija tuntee erinomaisesti valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteet ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.