Siirry suoraan sisältöön

Mediakasvatuksen kirjallisuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: MKAS2223V24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.08.2024 - 31.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kasvatustieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Heli Ruokamo
Satu-Maarit Korte
Marja-Riitta Maasilta
Ryhmät
ONLINE-Kasvatustiede
Online kasvatustiede
Opintojakso
MKAS2223V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tentin jälkeen opiskelija:
- osaa tunnistaa mediakasvatuksen monitieteisiä teoreettisia lähtökohtia ja vetää yhteen tutkimustuloksia
- ymmärtää mediakasvatuksen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä
- osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia ja osaa argumentoida ja kirjoittaa omaa tieteenalaansa koskevista asioista
- ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.

Toteutustavat

Opetusprofiili ETÄ 2. Kirjatentti.

Itsenäistä työskentelyä 135h

Suoritustavat

Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan mediakasvatuksen keskeisiin osa-alueisiin: media opetuksessa ja oppimisessa, media yhteiskunnassa sekä media ja psykososiaalinen hyvinvointi.

Oppimateriaalit

 



 



 



 



 



 



 


Opetusmenetelmät

Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

0
Opiskelija ei osaa nimetä mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia eikä tunne niihin liittyviä pääkäsitteitä. Opiskelija ei osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
1
Opiskelija osaa mainita joitain valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia ja tuntee joitain pääkäsitteitä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida joitain mediakasvatuksen näkökulmia.
2
Opiskelija tuntee jonkin verran valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee joitain valitsemiensa alojen pääkäsitteitä, mutta ei osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija tuntee valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
4
Opiskelija tuntee kiitettävästi valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee useita valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija tuntee erinomaisesti valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteet ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.

Siirry alkuun