English for Nursing and Health Care (5 cr)
Code: A72H0009-3006
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 06.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- English
- Seats
- 0 - 52
- Teachers
- Taina Liu
- Minna Väyrynen
- Hannu Salmela
- Teacher in charge
- Taina Liu
- Groups
-
R72H24SSairaanhoitaja (AMK), päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2024
- Course
- A72H0009
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Study unit is implemented in spring semester 2025.
Objective
Osaat silmäillä englanninkielisen tieteellisen artikkelin ja kirjoittaa referaatin englanniksi.
Osaat ohjata potilasta eri tilanteissa ja aihepiireissä (esim. hoitotoimenpiteet, Kanta, Sote) englannin kielellä.
Osaat käyttää anatomian termejä (elinjärjestelmät, kehon osat) englannin kielellä ja tunnistaa lääketieteen terminologiaa (sairauksia, tiloja, asiantuntijoita, toimenpiteitä) ja niiden muodostamisen perusperiaatteet englanniksi.
Osaat kirjoittaa anamneesin (patient medical history), dokumentoida ja raportoida potilaan terveystiedot englanniksi.
Content
- Tieteellisen tekstin / artikkelin lukeminen
- Potilaan/ asiakkaan ohjaaminen
- Anatomia ja lääketieteen terminologia
- Anamneesi (terveystiedot), dokumentointi ja raportointi
Location and time
Study group (option 1) CAMPUS and ZOOM workshops in spring 2025
CAMPUS 1 : INFO 7.1.2025 klo 12:30 - 15:00
WEB 1 ZOOM : 23.1.2025 klo 9:00 - 11:45
WEB 2 ZOOM : 6.2.2025 klo 9:00 -11:45
WEB 3 ZOOM : 27.3.2025 klo 9:00 - 11:45
WEB 4 ZOOM : 10.4.2025 klo 9:00 - 11:45
WEB 5 ZOOM : 17.4.2025 klo 9:00 -11:45
CAMPUS 2 : 28.4.2025 klo 9:00 - 15:00
CAMPUS 3: 29.4.2025 klo 9:00 - 15:00
Materials
Moodle materials. Student generated learning materials.External online materials
Teaching methods
Virtual, and contact teaching and learning methods.
Option 1: Workshops on Camppus 15 h, activating lectures and learning activities in Zoom (18h), learning tasks and independent learning in small study groups (100h), feedback sessions (3 h)
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
Option 2: Independent earning methods.
1.Initial and final self assessments (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option, assessment of competence development) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy and medical terminology tutorial 4. Kanta-service in guiding and counselling 5.Patient medical history and report 6. Client- nurse case
Tutoring, feedback and guidance.
Employer connections
Nursing and health care working life based themes and cases.
Exam schedules
n the independent completion option, the student takes a written and spoken exam and shows his/her competence in terms of the study unit themes and vocabulary. Written exam is done in the Exam system. Spoken exam booking is done through Moodle and implemented in Teams.
International connections
The study unit aims to foster the student's international competence in terms of academic and practical themes in nursing.
Completion alternatives
Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment. Initial self assessment is obligatory for the completion of the study unit.
1. Course option (see description above): competence demonstration through active participation in 80% of the Campus and Zoom learning sessions, by theme related learning tasks in small study groups, ( no exam) and in the feedback sessions.
2. Independent completion option: competence demonstration through written and spoken exams about the theme related vocabulary and contents, (no participation in ZOOM no campus sessions) and by participating in a feedback session
Student workload
Study group option: 31h participation in learning activities in Zoom and feedback sessions ( apprx. 3 h) , 103 h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option:137 h of independent study (including written and spoken exam and a feedback session)
Assessment criteria, satisfactory (1)
T1:
Opiskelijan sanavalinnoissa, kieliopissa ja rakenteissa on isoja haasteita. Opiskelijan tuottamat kieliopilliset rakenteet ovat hyvin yksinkertaisia, ja niissä on vääriä valintoja. Kommunikoidut lauseet ovat lyhyitä ja yksinkertaisia, mikä tekee puheesta hajanaista ja vaikeasti ymmärrettävää. Ääntämisessä, sana- ja lausepainotuksessa on suuria ongelmia, ja yhdessä intonaatiohaasteiden kanssa tuotettu kieli voi olla hyvin vaikeasti ymmärrettävää. Opiskelija ei juuri ole vuorovaikutuksessa muiden kanssa oppimistoiminnan aikana, mutta pystyy suorittamaan tehtäviä välttävästi osana tiimiä ja osoittamaan omalla tasollaan, englannin kielellä, selviytymistä ammatillisessa kommunikointitilanteessa.
T2:
Opiskelija kommunikoi englanniksi mutta ammattiterminologian ja käsitteiden käytössä on systemaattisesti puutteita. Muuttuvien kielioppimuotojen ja -rakenteiden käyttö on rajallista. Kielioppivirheitä esiintyy. Opiskelijalla on suuria haasteita oikeassa ääntämisessä, sana- ja lausepainotuksessa ja intonaatiossa. Opiskelija ei kommunikoi selkeästi ja tuotettu kieli voi olla vaikea ymmärtää. Opiskelija ei ole kovin aktiivinen vuorovaikutuksessa muiden kanssa, eikä hän välttämättä ymmärrä annettuja oppimistehtäviä. Opiskelija kuitenkin suorittaa oppimistehtävät muiden kanssa ja pystyy osoittamaan omalla tasollaan ymmärrettävästi englannin kielellä selviytymistä ammatillisessa tilanteessa.
HYL(täydennettävä):
Opiskelijan suoritus on alle arvosanan 1. Puheen ja kirjoittamisen sisältö englanninkielellä ei vastaa tilanteiden tarvetta, koska opiskelija ei osaa oikeita sanoja ja ilmaisuja. Käytetty kieli ja kieliopilliset muodot ovat siinä määrin virheellisiä, että tulos ei ole ymmärrettävä. Opiskelija ei pysty osoittamaan henkilökohtaista englannin osaamistaan riittävästi ammatillisessa kommunikointitilanteessa.
Assessment criteria, good (3)
H3:
Opiskelija kommunikoi ymmärrettävästi käyttäen myös ammattikieltä ja terminologiaa. Kieli on tilanteeseen sopiva ja käytetyt termit ja käsitteet ovat pääosin oikeita. Jotkut käytetyt ilmaisut eivät ole tarkkoja, mutta opiskelija onnistuu välittämään keskeiset ajatukset ymmärrettävästi omin sanoin. Kieliopin perusmuodot ovat oikein. Kieliopin muotojen ja rakenteiden satunnaiset virheet eivät ole systemaattisia eivätkä estä vuorovaikutusta. Puutteita on ääntämisessä, sanojen ja lauseiden painotuksessa ja intonaatiossa, mutta ne eivät suurimmalta osin estä kommunikoinnin ymmärrettävyyttä. Toisten kanssa kommunikoinnissa ja ammatillisessa kontekstissa on haasteita, mutta opiskelija osallistuu aktiivisesti erilaisiin oppimistoimintoihin ja pystyy suorittamaan annettuja tehtäviä muiden kanssa sekä osoittamaan hyvää selviytymistä ammatillisissa viestintätilanteissa.
H4:
Opiskelija käyttää englantia vaivattomasti ja hän osaa kommunikoida ammattitermeillä sekä suullisesti että kirjallisesti ilman väärinkäsityksiä. Opiskelijalla on käytössä laaja sanavarasto ja hän tuottaa kielen selkeästi ja jäsennellysti. Käytetyt ammatilliset termit ja käsitteet ovat asianmukaisia ja pääosin oikeita viestintätilanteissa. Monimutkaisemmissa kieliopillisissa muodoissa ja rakenteissa on pieniä puutteita, mutta ne eivät estä vuorovaikutusta. Viestinnän sisältö on oikea eri tilanteisiin. Ääntäminen, sanojen ja lauseiden painotus ja intonaatio ovat oikein ja vaivattomia. Opiskelija on aktiivisesti vuorovaikutuksessa toistensa kanssa ja näyttää osaamisensa kaikissa oppimistehtävissä ja niihin liittyvissä ammatillisissa kommunikointitilanteissa kiitettävästi.
Assessment criteria, excellent (5)
K5:
Opiskelija käyttää englantia helposti. Hän kommunikoi ammattikieltä ja idiomaattisia ilmaisuja luonnollisesti ja sujuvasti. Käytetyt termit ja käsitteet ovat asianmukaisia ja oikeita tilanteeseen. Kieliopilliset muodot ja rakenteet ovat monipuolisia ja pääosin virheettömiä. Opiskelija kommunikoi sujuvasti oman ammattinsa puitteissa sekä kirjoittamalla että puhumalla. Ääntäminen, sanavalinnat, lauseen painotus ja intonaatio ovat oikein ja luonnollisia. Opiskelija on aktiivisesti vuorovaikutuksessa toistensa kanssa ja näyttää sujuvan osaamisensa kaikissa oppimistehtävissä ja niihin liittyvissä ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
Further information
All Zoom workshops will be recorded for study materials. Real-time participation in the introductory INFO webinar for the course is highly recommended also for those who have chosen the independent study option