Markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1105V24-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.12.2024 - 31.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.03.2025 - 31.08.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Ossi Vuorilampi
- Vastuuopettaja
- Ossi Vuorilampi
- Ryhmät
-
YMARperusMarkkinointi perusopinnot
- Opintojakso
- YMAR1105V24
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän ja sen osa-alueet
- kuvailla digitalisaation ja tekoälyn hyödyntämistä markkinoinnissa
- selittää, miten markkinointiviestinnällä pyritään vaikuttamaan kuluttajaan
- hahmottaa keskeiset viestintäkanavat
- selittää, mikä on brändi ja miten brändiuskollisuutta rakennetaan
- tunnistaa luovuuden ja tarinankerronnan merkityksen markkinointiviestinnässä
- suunnitella sosiaalisen median ja perinteisen median käyttöä markkinoinnissa
- suunnitella myynninedistämis- ja suhtetoimintastrategioita.
Toteutustavat
Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.
Suoritustavat
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Sisältö
Digitalisaatio, tekoäly, viestintäkeinot, markkinointiviestinnän suunnittelu, luovuus, tarinallisuus, sosiaalinen media, perinteinen media, myynninedistäminen, suhdetoiminta, brändäys, B2B-viestintä.
Oppimateriaalit
Juska, Jerome M. (2022) Integrated marketing communication: advertising and promotion in a digital world, 2nd ed.
Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e, luvut 12-13.
Opetusmenetelmät
Luennot
Vapaaehtoinen harjoitustyö, josta saa lisäpisteitä
Exam-tentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi vaihtoehtoisesti suorittaa esseesuorituksena, jossa opiskelija laatii markkinointiviestintäsuunnitelman. Lisätietoja tästä vaihtoehdosta saa opettajalta ossi.vuorilampi@ulapland.fi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.
Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.
Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.
Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet