Skip to main content

Consumer Behaviour (5 cr)

Code: YMAR1102V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 15.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.10.2024 - 04.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Ossi Vuorilampi
Teacher in charge
Ossi Vuorilampi
Course
YMAR1102V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kulutuksen ja kuluttajuuden merkityksen yhteiskunnassa ja liiketoiminnassa
- selittää kuluttajapsykologian keskeiset käsitteet
- selittää kuluttajan päätöksentekoprosessit
- kuvailla kuluttajaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä
- kuvailla innovaatioiden leviämistä ja symbolista kulutusta
- tunnistaa etiikan ja yhteiskuntavastuun merkityksen kulutusyhteiskunnassa.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Kulutusyhteiskunta ja kuluttaminen, motiovaatio, havaitsemisprosessi, muisti, asenteet, päätöksentekoprosessi, sosiaaliset vaikutukset, kuluttajien diversiteetti, kotitaloudet, sosiaaliluokat, psykografia, innovaatiot, symbolinen kulutus, markkinoinnin etiikka, yhteiskuntavastuu.

Materials

Hoyer, Wayne D. ym. (2013) Consumer behavior, 6th international edition.


Teaching methods

Luennot (30 tuntia)
Vapaaehtoiset harjoitukset (10 tuntia) ja harjoitustyö, josta saa lisäpisteitä
Exam-tentti

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Qualifications

Suositellaan YMAR1101 Markkinoinnin perusteet

Go back to top of page