Maine ja verkostoituva palvelutalous (5 op)
Toteutuksen tunnus: YAMK145-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
05.02.2025 - 27.03.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Opettaja
- Kati Koivunen
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteet palvelutalouden verkostoissa. Opiskelija osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja. Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen eri elementit (Agenda 2030) verkostojen johtamisessa.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Sisältö
- Maine ja luottamus (henkilökohtaiset suhteet ja verkostot)
- Maine, markkinointi ja viestintä
- Maine ja kestävän kehityksen tavoitteet (Agenda 2030)
- Verkostojohtaminen
- Johtamiskulttuuri, tulevaisuuteen suuntautuminen, vastuullisuus
Oppimateriaalit
Materiaali pääosin suomenkielistä. Kaikki materiaalit tarjolla Moodlessa.
Maineen johtamisen käsikirja (PDF ja äänikirja):
https://t-media.fi/maineen-johtamisen-kasikirja/
Palveluverkoston kehittämisen työkirja:
https://publications.vtt.fi/julkaisut/muut/2014/VTT_Palveluverkoston_kehittamisen_tyokirja.pdf
Lisäksi englanninkieliset tieteelliset artikkelit:
Feldman, P. M., Bahamonde, R. A., & Velasquez Bellido, I. (2014). A new approach for measuring corporate reputation. Revista de Administração de Empresas, 54(1), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0034-759020140102
Cartwright, S., Davies, I., & Archer-Brown, C. (2021). Managing relationships on social media in business-to-business organisations. Journal of Business Research, 125, 120–134. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.11.028
Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, P. I. & Silvestre B. S. 2011. Social media? Get Serious! Understanding the functional blocks of social media. Business Horizons, vol 54 (3), pp. 241–251.
Veh, A., Göbel, M. and Vogel, R. (2018) ‘Corporate reputation in management research: A review of the literature and assessment of the concept’, Business Research, 12(2), pp. 315–353.
Opetusmenetelmät
Tällä verkko-opintojaksolla on kaksi tapaamista sekä ryhmäohjaukset erikseen sovittavana ajankohtana.
Opetusmentelmät: Keskustelutehtävä verkossa, luennot verkossa, ryhmätehtävä, ryhmäohjaukset verkossa.
Opintojakso käynnistyy keskustelutehtävällä verkossa. Ensimmäisessä tapaamisessa järjestäytyminen ryhmiin ja johdantoluento verkostoituvaan palvelutalouteen & maineen merkitykseen + keskustelu. Ryhmäkohtaiset ohjaustapaamiset erikseen sovittavana aikana. Opintojakson toisessa tapaamisessa ryhmätuotosten esittely + palaute.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson lopputehtävän (ryhmätyö) voi tehdä myös omalle työpaikalle.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyö (100 % arvosanasta), sisältää kolme tuotosta:
• Kirjallinen raportti & suullinen esitys (80 %)
• Vertaisarviointi (20 %).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.