Siirry suoraan sisältöön

Maine ja verkostoituva palvelutalous (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK145-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

05.02.2025 - 27.03.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Opettaja

  • Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät

  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteet palvelutalouden verkostoissa. Opiskelija osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja. Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen eri elementit (Agenda 2030) verkostojen johtamisessa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Sisältö

- Maine ja luottamus (henkilökohtaiset suhteet ja verkostot)
- Maine, markkinointi ja viestintä
- Maine ja kestävän kehityksen tavoitteet (Agenda 2030)
- Verkostojohtaminen
- Johtamiskulttuuri, tulevaisuuteen suuntautuminen, vastuullisuus

Oppimateriaalit

Materiaali pääosin suomenkielistä. Kaikki materiaalit tarjolla Moodlessa. 



Maineen johtamisen käsikirja (PDF ja äänikirja):



https://t-media.fi/maineen-johtamisen-kasikirja/



Palveluverkoston kehittämisen työkirja:



https://publications.vtt.fi/julkaisut/muut/2014/VTT_Palveluverkoston_kehittamisen_tyokirja.pdf



 



Lisäksi englanninkieliset tieteelliset artikkelit:



Feldman, P. M., Bahamonde, R. A., & Velasquez Bellido, I. (2014). A new approach for measuring corporate reputation. Revista de Administração de Empresas, 54(1), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0034-759020140102



Cartwright, S., Davies, I., & Archer-Brown, C. (2021). Managing relationships on social media in business-to-business organisations. Journal of Business Research, 125, 120–134. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.11.028



Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, P. I. & Silvestre B. S. 2011. Social media? Get Serious! Understanding the functional blocks of social media. Business Horizons, vol 54 (3), pp. 241–251.



Veh, A., Göbel, M. and Vogel, R. (2018) ‘Corporate reputation in management research: A review of the literature and assessment of the concept’, Business Research, 12(2), pp. 315–353.

Opetusmenetelmät

Tällä verkko-opintojaksolla on kaksi tapaamista sekä ryhmäohjaukset erikseen sovittavana ajankohtana.
Opetusmentelmät: Keskustelutehtävä verkossa, luennot verkossa, ryhmätehtävä, ryhmäohjaukset verkossa.
Opintojakso käynnistyy keskustelutehtävällä verkossa. Ensimmäisessä tapaamisessa järjestäytyminen ryhmiin ja johdantoluento verkostoituvaan palvelutalouteen & maineen merkitykseen + keskustelu. Ryhmäkohtaiset ohjaustapaamiset erikseen sovittavana aikana. Opintojakson toisessa tapaamisessa ryhmätuotosten esittely + palaute.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson lopputehtävän (ryhmätyö) voi tehdä myös omalle työpaikalle.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätyö (100 % arvosanasta), sisältää kolme tuotosta:
• Kirjallinen raportti & suullinen esitys (80 %)
• Vertaisarviointi (20 %).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.