Minäkö brändi? Näy, kuulu ja vaikuta verkossa (5 op)
Toteutuksen tunnus: R801MBOJ-18007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.03.2024 - 30.05.2024
Ajoitus
31.05.2024 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Opettaja
- Kati Koivunen
Vastuuhenkilö
Kati Koivunen
Tavoitteet
Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen esilletuomiseen.3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.
Sisältö
Opintojaksokuvaus
Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoitaoman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksollaviedään läpi digitaalisen asiantuntijabrändäyksen prosessi aina suunnittelusta mittaamiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikat
2. Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
3. Digitaaliset työkalut
4. Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto.
Aika ja paikka
Kurssi on itsenäisesti opiskeltava verkkokurssi. Kurssin Moodle-ympäristö avautuu 31.5. Kurssi suoritetaan omaan tahtiin 23.7 mennessä.
Oppimateriaalit
Kortesuo,2011.K.Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa.Bookwell.
Pönkä, H.2014.Sosiaalisen median käsikirja. Docendo.
Toikkanen,M.& Kananen, N. 2014.Blog by the Book. Blogiopas. Tammi.
Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017. AlmaTalent.
Opetusmenetelmät
Kurssi on itsenäisesti opiskeltava verkkokurssi. Kurssin Moodle-ympäristö avautuu 31.5. Kurssi suoritetaan omaan tahtiin 23.7 mennessä.
HUOM! Vaatii oman käyttäjäprofiilin luomisen SometaDuuniin-opintoihin www.sometaduuniin.fi/opinnot/-sivustolla. Kirjautumiseen tarvitaan sähköpostiosoite ja salasana. Opintojen suorittaminen vaatii verkkoyhteyden ja kuulokkeet/kaiuttimen. Sivusto toimii myös mobiilissa.
SometaDuuniin-opinnot sisältävät neljä moduulia, jotka etenevät loogisesti. Kunkin moduulin monivalintatehtävien hyväksytystä suorittamisesta opiskelija saa sähköpostiinsa osaamismerkin näytöksi osaamisestaan.
HUOM! Kurssia ei suoriteta Sometaduuniin MOOCissa vaan sieltä saatavat osaamismerkit palautetaan Moodleen niille varatulle paikalle 23.7 mennessä. Opiskelijan on tärkeätä aloittaa kurssin suorittaminen katsomalla suoritusohjevideo Moodlesta, jossa on tarkat ohjeet kurssin suorittamiseksi.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Hyväksytty
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista.
Hylätty
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Hyväksytty
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista.
Hylätty
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista.