Käyttäytymistieteellinen osaaminen sosiaalialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: K701S005-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.07.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 17.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 10
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Sari Leppälä
- Mari Louste
- Matti Virtasalo
Vastuuhenkilö
Sari Leppälä
Opiskelijaryhmät
-
AVOINSOSTOA2023Työssä oppimalla AMK-opintoihin, 2023S
Tavoitteet
Opiskelija
• ymmärtää käyttäytymistieteellisten tieteenalojen näkökulmia ihmisen elämänkaaren vaiheissa
• tunnistaa ihmisen kokonaisvaltaisen kasvun ja kehityksen yleisiä ja yksilöllisiä tekijöitä sosiaalisesti kestävällä tavalla.
Sisältö
• käyttäytymistieteiden peruslähtökohdat ja merkitys sosiaalialan asiakastyölle
• ihmisen kokonaisvaltainen kehitys elämänkulun eri vaiheissa
Opetusmenetelmät
TOP - Työssä oppimalla amk-opintoihin - pilotti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa kuvata kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa määritellä kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä ja tulkita niiden merkitystä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- osaa perustella käyttäytymistieteiden ja sosiaalisesti kestävän kehityksen tietoperustan avulla kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä ja soveltaa tietoperustaa kasvun ja kehityksen tukemisessa.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa kehittävää otetta hyödyntäen analysoida kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa kriittistä ja kehittävää otetta hyödyntäen arvioida kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.