Markkinointi ja asiakaspalvelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: R604ML94-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 12.04.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Metsätalouden koulutus
Opettaja
- Aija Hentilä
- Tuija Haapasalmi
Vastuuhenkilö
Aija Hentilä
Opiskelijaryhmät
-
RA64M23KMetsätalousinsinöörikoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, kevät 2023
Tavoitteet
Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen markkinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttuessa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden segmentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalvelun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpailukeinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoinnin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.
Sisältö
Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta
Opintojakso sisältää viestintää 1 op.
Aika ja paikka
Keväällä 2024 suurin osa etäopetuksena, osa lähijaksolla.
Oppimateriaalit
MOODLEssa oleva luento- ja harjoitusmateriaali Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Luentoja, tehtäviä yksin ja ryhmissä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajien kanssa tapauskohtaisesti
Sisällön jaksotus
Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta
Lisätietoja opiskelijoille
HUOM! Viikolla 3 opintojakson esittely (sisältö ja tehtävät) opettajien toimesta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot ovat yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ja asennoituminen niihin ovat välttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin ammatin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esitykset ja kirjalliset tehtävät suoritettava hyväksytysti sovittujen aikataulujen mukaan
Hylätty (0)
Kaikkia arvioitavia tehtäviä ei ole suoritettu hyväksytysti sovittuihin aikatauluihin mennessä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot ovat yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ja asennoituminen niihin ovat välttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin ammatin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.