Svenska för byggmästare (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL142OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.10.2023 - 07.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 10.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Rakennusmestarikoulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Rakennusmestarikoulutus
- Opettajat
- Päivi Saari
- Vastuuopettaja
- Päivi Saari
- Ryhmät
-
RA51RM21SRakennusmestarikoulutus, Rovaniemi, syksy 2021
- Opintojakso
- R501RL142OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Pystyy hallitsemaan rakennusalan ammatilliset tilanteet ruotsin kielellä.
Sisältö
Tausta ja koulutus, työelämän tilanteita, tavallisimpia liikekirjeitä, neuvottelu, työnhaku, yritys- tai posteriesitys, rakennustekniikansanasto
OPINTOJAKSO SISÄLTÄÄ RUOTSIN KIELEN AKTIVOINNIN
Aika ja paikka
Rovaniemi,kevät -24
Oppimateriaalit
Moodle-materiaali
Lisämateriaali: Verkkokurssit: Nätfräsch, , Språknåt
Kirjoja: Flexteknik, Flexhandel, Kontakt- Teknisk svenska, Perspektiv - svenska för högskolestudenter Sanastoja ja oppaita: Fastighetsteknisk ordlista (sisältää myös mami-sanastoa), Kokous- ja neuvottelutaidon käsikirja, Liikeviestinnän käsikirja- viestit vaihtoon 7 kielellä
Opetusmenetelmät
ZOOM-luennot ja lähitunnit
1-2 kirjallista arvioitavaa harjoitustehtävää
2 suullista arvioitavaa harjoitustehtävää
Tentti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.Opintojakson arvioinnissa noudatetaan Kielilain (423/2003) edellyttämän ruotsin kielen taidon kriteerejä.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Opintojakso avautuu hieman ennen opiskelijan sisältöön tutustumista ja lähtökyselyn tekemistä varten.