Kehittämisosaaminen - suunnitelmasta toteutukseen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YAMK118-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 21.01.2024
Ajoitus
09.04.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
0 - 45
Opettaja
- Anzelika Krastina
- Maarit Tihinen
- Mirva Tapaninen
- Katri Hendriksson
- Milla Immonen
Opiskelijaryhmät
-
R31YE24KEnnakoinnin ja kehittämisen asiantuntija, kevät 2024
Tavoitteet
Opiskelija kykenee johtamaan ja arvioimaan monialaisten tiimien, projektiryhmien ja -toimijoiden toimintaa sekä tutkimus- ja kehittämisprosessien tavoitteellista toteutumista. Hän ymmärtää arvolupauksen, ammattieettisyyden ja hyvän tieteellisen käytännön merkityksen kehittämistoiminnassa. Hän kykenee kehittämään tiiminsä viestintä- ja vuorovaikutuskulttuuria, resilienssiä sekä kokonaisvaltaista hyvinvointia. Opiskelija osaa soveltaa muutosjohtamisen lähestymistapaa tulosten siirtämiseksi käytäntöön.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys
Lisäksi painottuvat koulutuskohtaisista kompetensseista: projektijohtaminen.
Sisältö
Keskeiset sisällöt:
• Osallistava tiimijohtaminen ja verkostotyö
• Luottamuksen rakentaminen, arvolupaukset ja sidosryhmien sitouttaminen
• Projektin johtaminen, riskienhallinta ja tulosten siirtäminen käytäntöön
• Arviointi ja raportointi
Aika ja paikka
Virtuaalikontaktit:
Ke 10.4.2024 klo 17-21
To 25.4.2024 klo 17-19
To 16.5.2024 klo 17-21
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opintojaksoon kuuluu kontaktipäiviä alla olevan aikataulun mukaisesti.
Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopetuspedagogiikkaa suomen- ja englanninkielillä. Oppimistehtävät tehdään yksilö- tai ryhmätyönä ja ne on mahdollista suorittaa joko suomeksi tai englanniksi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- osoittaa kehittämistehtävässään ymmärrystä ja tuottaa esimerkkejä projektissa toimimisesta ja projektijohtamisesta.
- tarkastelee toimintaa eettisestä näkökulmasta sekä havaitsee ja raportoi uusia kehittämiskohteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- kykenee kehittämistehtävässään osoittamaan keskeisiä projektissa toimimiseen ja muutoksen johtamiseen liittyviä ilmiöitä perustellen niitä todennetulla tiedolla.
- analysoi projektin johtamista ja toimintaa myös eettisestä näkökulmasta etsien niihin rakentavia ratkaisuja näyttöön perustuvan tiedon valossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- kykenee arvioimaan projektin tulosten hyödynnettävyyttä ja vaikuttavuutta.
- tuottaa tietoa projektin johtamisesta ja toiminnasta todennetun tiedon avulla, reflektoi käytännön toimintaa myös eettisestä näkökulmasta ja tekee kehittäviä ja rakentavia arvioita ja tulkintoja näiden perusteella.