Svenska för el- och automationsingenjörer (5 op)
Toteutuksen tunnus: K53SL011OJ-19008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.10.2023 - 07.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, sähkö- ja automaatiotekniikka
- Toimipiste
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 80
- Koulutus
- Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus
- Opettajat
- Sanna Jylhä
- Vastuuopettaja
- Sanna Jylhä
- Ryhmät
-
KA53S21SInsinöörikoulutus, sähkö- ja automaatiotekniikka (monimuotototeutus), Kemi ,syksy 2021
-
KA53S21AUInsinöörikoulutus, sähkö- ja automaatiotekniikka (monimuotototeutus), Kemi ,syksy 2021
-
KA53S21SVInsinöörikoulutus, sähkö- ja automaatiotekniikka (monimuotototeutus), Kemi ,syksy 2021
- Opintojakso
- K53SL011OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelu, työelämän viestintä, työnhaku, messut, tuote-esittely, alan tekstejä, suullinen esitelmä oman koulutusalan aiheesta.
Opinnoista tulee suullinen ja kirjallinen arviointi tutkintotodistukseen.
Tavoitteet
Tavoitteena on että opiskelija saavuttaa lainsäädännössä vaaditun ruotsin kielen kirjallisen ja suullisen osaamisen. Opiskelija osaa käyttää ruotsinkieltä sähkö- ja automaatiolan työtehtävissä ja tuntee alan ammatillista sanastoa. Opintojakso toteutetaan rakennussähköistyksen/automaation suunnitteluprojektien yhteydessä, jolloin sähkövoima- ja automaatioalan termistölle ja ruotsin kielen käytölle on selkeät teemat ja käyttötarpeet.
Sisältö
Opiskelu, työelämän viestintä, työnhaku, messut, tuote-esittely, alan tekstejä, suullinen esitelmä oman koulutusalan aiheesta.
Oppimateriaalit
Moodle-materiaali
Lisämateriaali: Verkkokurssit: Nätfräsch, Språknåt Kirjoja: Flexteknik, Flexhandel, Kontakt- Teknisk svenska, Perspektiv - svenska för högskolestudenter
Opetusmenetelmät
Materiaali löytyy Moodlesta ja opetus ZOOM-luokassa.
Lähitunnit kampuksella oppimistehtäviä varten.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
T (1) Opiskelija osaa kertoa lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä alan yrityksistä ja palveluista. Opiskelija osaa toimia lähteitä apuna käyttäen ennakoitavissa toimenkuvansa viestintätilanteissa ja hakea tietoa helppolukuisista ruotsinkielisistä lähteistä.
T (2) Opiskelija osaa kertoa keskeisiä asioita koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä alan yrityksistä ja palveluista. Opiskelija osaa toimia ruotsin kielellä ennakoitavissa toimenkuvansa viestintätilanteissa ja hakea tietoa helppolukuisista ruotsinkielisistä lähteistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
H (3) Opiskelija osaa kertoa koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistä sekä alansa organisaatioista eheänä kokonaisuutena ja sekä selviytyy kohtalaisen hyvin toimenkuvansa työelämäkontakteista, palvelutilanteista sekä tuntee ja hakee tietoa alansa ruotsinkielisistä lähteistä.
H (4) Opiskelija esittelee koulutustaan, työkokemustaan ja -tehtäviään monipuolisesti, esiintyy neuvottelutilanteissa sekä selviytyy työelämäkontakteista suhteellisen luontevasti ja asianomaisella tyylillä. Opiskelija hallitsee työnhaun ja osaa jäsentää itsenäisesti tietoa alansa eri ruotsinkielisistä lähteistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
K (5) Opiskelija esittelee koulutustaan, työkokemustaan ja -tehtäviään monipuolisesti, esiintyy neuvottelutilanteissa sekä selviytyy työelämäkontakteista luontevasti asianomaisella tyylillä ja on aloitteellinen. Opiskelija hallitsee työnhaun ja osaa jäsentää itsenäisesti tietoa alansa ruotsinkielisistä lähteistä.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Aktiivinen osallistuminen on edellytys suullisten viestintätehtävien tekemiselle ja siten opintojakson suorittamiselle.
Poissaoloista on hyvä sopia opettajan kanssa etukäteen.