Skip to main content

Social Sciences in Social Services (5 cr)

Code: K701S006-3004

General information


Enrollment
18.03.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2024 - 30.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Timo Marttala
Course
K701S006

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
• knows the basic concepts of sociology and social policy, their approaches, values, and the connection to work in the social sector
• know the importance of social influence and structural work in promoting well-being and preventing and correcting social problems.

Content

• sosiologinen ja sosiaalipoliittinen ajattelu, tulkinta, peruskäsitteet ja kestävä kehitys
• yhteiskunnallinen vaikuttaminen
• rakenteellinen

Materials

https://stm.fi/sotepalvelut



Johdatus sosiologian perusteisiin, Jani Erola, Pekka Räsänen (toim.)





Saari, J. (toim.) 2019. Hyvinvointi. Suomalaisen yhteiskunnan perusta.


Teaching methods

Luennot, oppimiskeskustelut, ryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu.

Exam schedules

Sovitaan opintojaksolla.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- osaa kuvata mekaanisesti mitä yhteiskuntatieteellinen ajattelu ja toiminta on niitä sisäistämättä.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa kuvata ja osin selittää mitä yhteiskuntatieteellinen ajattelu ja toiminta on.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- osaa selittää mitä yhteiskuntatieteellinen ajattelu ja toiminta on.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa selittää mitä yhteiskuntatieteellinen ajattelu ja toiminta on analyyttista otetta hyvin hyödyntäen.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa analysoida mitä yhteiskuntatieteellinen ajattelu ja toiminta on kriittistä otetta erinomaisesti hyödyntäen.

Go back to top of page