Englannin kieli ja viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: T26K133OJ-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 17.09.2024
Ajoitus
18.09.2024 - 27.11.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuvataiteilijakoulutus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Teresa Chen
Vastuuhenkilö
Teresa Chen
Opiskelijaryhmät
-
T26K22SKuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, syksy 2022
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Selviytyy kirjallisista ja suullisista viestintätilanteista englanniksi. Osaa viestiä englanniksi siten, että keskeinen sanoma välittyy.
Aika ja paikka
Tornio - autumn 2024
Contact lessons to be held in classroom 314 in Minerva on Wednesdays at 12:30-15:00 on
18.9., 25.9., 2.10., 9.10., 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., 20.11. & 27.11.
Oppimateriaalit
Visual Arts Vocabulary Word List https://www.enchantedlearning.com/wordlist/art.shtml
How to write a successful job application https://gradireland.com/careers-advice/cvs-and-applications/how-to-write-a-successful-job-application
Effective job application will take you to an interview https://www.ekonomit.fi/job-application
How To Give an Elevator Pitch How To Give an Elevator Pitch (With Examples) | Indeed.com
Handling tricky interview questions https://www.personalcareermanagement.com/career-tips/handling-tricky-interview-questions/
HOW TO CREATE VISUALLY IMPACTFUL PRESENTATIONS WITHOUT THE HEADACHE https://www.linkedin.com/pulse/how-create-visually-impactful-presentations-without-headache-casale
Developing Your Professional Portfolio http://www.mmgconnect.com/userfiles/files/resource_profportfolio_2012.pdf
Learn How to Build a Professional Portfolio https://www.thebalance.com/how-to-build-a-professional-portfolio-1986901 BBC ARTS https://www.bbc.co.uk/arts
Opetusmenetelmät
The learning pedagogy includes 30 contact lessons during which pair and group exercises are carried out, in addition to self-supervised studies done outside of class hours.
Reading and preparatory tasks prior to contact lessons are mandatory.
Class attendance is required to facilitate continuous evaluation.
The objective of the English language studies is to provides opportunity for students to familiarize with communication practices in English both professionally and generally. Students learn and practice appropriate vocabulary in the field of fine arts in order to use them efficiently. Students practice to use English both in oral and written forms with appropriate field terminologies.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Written, oral and aural skills will be evaluated on a continuous basis during class activities and tasks.
Written and spoken proficiency tests must be accomplished successfully.
Students are allowed to re-do the tests twice to receive a passing grade.
Sisällön jaksotus
There are individual and group tasks/exercises included in the module. The course consist of reading field specific articles, reports and viewing videos and film clippings. The course provides opportunities for students to present their choice of materials or any field trips that students are asked to make. Students learn to introduce subjects for discussions using proper phrases and procedures. Students are instructed to create their own professional portfolios and to pitch their own skills and competences. Students are provided instructions on writing CV and job application to promote their capabilities, and to take advantage of the entrepreneurial opportunities of the digital world. Students practice presenting own artistry and niche, writing to promote their competences and interactive skills in English.
Lisätietoja opiskelijoille
Mandatory participation is required during class activities and tasks to facilitate continuous and proper evaluation, and the opportunity for students to practice and learn.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Selviytyy tyydyttävästi kirjallisista ja suullisista viestintätilanteista englanniksi. Osaa viestiä englanniksi siten, että keskeinen sanoma välittyy kielellisistä puutteista huolimatta. Tarvitsee opettajan opastusta ja neuvoja viestintätilanteissa. Osaa liikealan englannin perussanastoa ja osaa ilmaista itseään eri tilanteissa ja ymmärtää toisten viestintää sekä ymmärtää esitetyt kysymykset ja osaa vastata keskeisiin kysymyksiin, osaksi epäröiden. Kirjallisessa ja suullisessa kielenkäytössä esiintyy virheellisiä muotoja, jotka häiritsevät viestintää. Ääntämisessä on toistuvia ongelmia, jotka voivat häiritä viestintää. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Selviytyy lähes itsenäisesti kirjallisista ja suullisista viestintätilanteista englannin kielellä. Osaa viestiä monipuolisesti englanniksi. Hallitsee hyvin keskeisen liikealan englannin sanaston ja toimintatilanteissa osaa ilmaista itseään hyvin ja ymmärtää toisten viestinnän sekä ymmärtää esitetyt kysymykset ja osaa vastata kysymyksiin. Osaa itsenäisesti luoda tilanteenmukaista keskustelua ja osaa sopeuttaa viestintänsä keskustelukumppanin taustan sopeuttamalla viestintäänsä tilanteen mukaisesti. Hallitsee suullisen ja kirjallisen kielen rakenteet eivätkä virheet häiritse viestintää. Ääntämisessä voi olla ongelmia, jotka eivät häiritse kuitenkaan viestintää. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Hallitsee suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet itsenäisesti ja luontevasti. Osaa itsenäisesti viestiä oppimansa perusteella. Hallitsee erinomaisesti liikealan englannin sanaston ja pystyy käyttämään sitä luontevasti ja monipuolisesti kirjallisessa ja suullisessa viestinnässään. Ymmärtää viestintäkumppaneidensa viestintäodotukset ja sopeuttaa viestintänsä sen mukaisesti. Osaa luoda keskustelua myös oma-aloitteisesti eri viestintätilanteissa viestijöiden kulttuuritaustan huomioon ottaen. Ymmärtää esitetyt kysymykset ja pystyy reagoimaan niihin lähes virheetöntä kieltä käyttäen. Ääntäminen on luontevaa ja vivahteikasta. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The Common European Framework of Reference for Languages will be applied for evaluation of English language skills:
https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/table-1-cefr-3.3-common-reference-levels-global-scale