Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L116OJ-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.10.2023 - 04.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.04.2024 - 26.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous T
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Opettajat
- Pilvi Taskinen
- Vastuuopettaja
- Pilvi Taskinen
- Ryhmät
-
TA31L23STradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
- Opintojakso
- T31L116OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist
Suoritustavat
Monimuoto-opetus
Sisältö
* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma
Aika ja paikka
Zoom ja mahdolliset seminaaripäivät
Oppimateriaalit
Päivittyy myöhemmin.
Opetusmenetelmät
Online-opetus, yksilö- ja ryhmätyötä, suullista, kirjallista, visuaalista ja auditiivista materiaalia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op on 135 h opiskelijan työtä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Lisätiedot
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista.